Alla inlägg den 10 december 2009

Av Lena Carlsson - 10 december 2009 13:23

I torsdags kom jag pinsamt nog upp försent till stallet, det var lektion klockan 18. Och i tisdags var det ju julbord som sagt... Men idag tog vi nya tag! Fast Ramona skulle inte

1) lämna hagen

2) lämna uteboxen för att gå till ridhuset

3) lämna ridhuset efter ridningen (!)

4) gå in i hagen igen

Det blev lite tålamodsprövande faktiskt! Å andra sidan hade vi sorts lektionsridning där jag fick bestämma idag, det var väl några gånger sen känns det som! Jaja, hon är som hon är. Hon går visst inga lektioner alls  nu, och jag som hoppades det för att hon skulle få trava då! Men tillhörande bakutsparkar. Men det kunde jag ju inte säga. Å andra sidan ska hon börja gå till våren, för då börjar de andra stona bli tjocka! Stackars Ramona, synd inte hon är med i den svängen...

Jag överväger allvarligt att ta med Inger till stallet en dag. Efter att ha träffat först Råsa (som ju tror att hon är en hund) och sen Ramona (lika snäll som stor), kanske hon inser att hästar inte är så farliga som hon tror.

Eftersom idag är veckans enda lediga dag, ska jag hinna baka en fruktkaka, köra iväg och köpa gissa-vad, och vila dessutom! Och det är redan eftermiddag! Hur ska jag få ihop det, någon?? Fast jag är förstås mer utvilad idag än igår, men nu ska man ju vila för att orka jobba helgen...



Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards