Alla inlägg den 28 december 2009

Av Lena Carlsson - 28 december 2009 16:27

Idag har jag varit i stan och sett ut en ny bil. Det blev en ny Skoda förstås! Usch, det var riktigt sorgligt att plocka ur alla grejer ur gamla Felicia, jag har så väldigt många minnen ihop med den bilen. Den har ju varit med mig så gott som överallt! Det är inte många resor jag gjort utan den. Även om jag åkt tåg, så har Felicia stått troget och väntat i Växjö när jag kom tillbaka. Det är inte utan att jag ångrar på mitt beslut att inte satsa mer pengar på den. Å andra sidan, vet jag ju inte hur länge det skulle hållit. Sen hade jag stått där ändå.

Den nya, Fabian, är ganska liten den med. Med en massa knappar och grejer som jag inte vet när jag kommer att förstå mig på. Det blir nog några feltryck! Och nu får du köra om mig igen Rosrot, för nu blir det kanske ännu lusigare körning än det blev med Felicia när den var ny! Eller kanske inte förresten, jag köpte ju faktiskt den med i december. Varför köper jag inte bilar på sommaren när det är så mycket bättre väglag?

Sista kvällen och natten med Felicia    . Hur kan man egentligen fästa sig vid ett bilskrälle? Det var mycket lättare att göra sig av med spisfläkten kan jag säga, för det gick bara att bli arg när den utan förvarning kom nerdimpande i maten.

PS Om några dagar, en vecka sådär, skriver jag säkert världens lovord om Fabian! Sån är jag, allt går över och man fäster sig vid en ny bil. Fast det kommer att ta tid att lära den alla vägar som Felicia kan utantill. Men det var samma elände när jag köpte den, då ville jag inte göra mig av med Volvon. Jag är hopplös!

Om nån halvtimme börjar dagens trafik till Pyros uppvisning av fyrverkerier. Igår var där ca 2500 besökare. Jag ska nog asa mig ner jag med. Fast jag går jag!


Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards