Alla inlägg den 1 december 2009

Av Lena Carlsson - 1 december 2009 22:05

Ikväll tyckte jag att Ramona gick ganska bra. Jag var inte riktigt ridsugen, och med tanke på det menar jag, så stövlade hon på bra och gjorde som jag sa. Utom att gå på spåret, det ska jag kanske inte påstå att vi gjorde så långa sträckor i taget...

Idag slog det mig att det är första december. Jag har varit husägare i tre år!! Oh vad jag var stolt när jag fått nyckeln och kunde gå in! Och jag kunde ta in posten som samlat sig på hög i lådan och sortera den. Men fortfarande gläds jag åt huset varje dag. Fast nu har jag fått in en mus. Vet inte hur jag ska bli av med den. Förut gnagde den i en list mellan detta rummet och köket, sen sa det bom och det blev tvärtyst. Ska jag ha sån tur att den råkade slå ihjäl sig själv?   .

En annan sak med första december är, att det snart snart är jul! Men med allt det här med privatiseringen, som är runt mig och i mitt huvud, skulle det inte förvåna mig om jag glömmer att köpa julklappar. Fast det blir ändå inga märkvärdiga saker i år känner jag.

Är det förresten någon bil-förstå-sig-påare som läser detta? Min bil har börjat små-hacka när jag kör. Vad beror det på? Alltid när jag inte är sugen på utgifter brukar bilen passa på. Sist den gick hackigt, hade kamremmen gått av och slagit sönder 9 ventiler    . Det kostade...ja, det gjorde det.

Jag hittade en smiley som visar exakt hur det känns runt det här med det privata:   .

Nej nu är det dags för kvällens    och ben upp framför tv:n. Vi hörs!



Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards