Alla inlägg den 26 december 2009

Av Lena Carlsson - 26 december 2009 18:45

På måndag ska jag vara på plats på jobbet på morgonen tänkte jag, se minen hur Majsan ska få ihop det... Vi har bytt och bytt och jaa, bytt ihop oss igen, på min avdelning denna helgen. Haha! Just nu kokar jag risgrynsgröt, tänker minsann inte låta en hel julhelg gå utan att ha fått en tallrik risgrynsgröt. Se där: bortbjuden på två julmiddagar, och ingen gröt på nåt av ställena! Allting får man göra själv    . Som väl var hade vi ris a la malta på jobbet igår. Jag har glömt köpa kanelstänger, men herregud jag får väl ta kanel på den färdiga gröten istället.

Bilskrutten går den. Utan blinkers. Jag försöker med tekniken att hänga på framförvarande när det ska svängas. Apropå svängas, hej du glade vad det var halt när jag körde hem igår kväll! Jag körde nu lilla vägen genom Eke, och det är väl inte smartaste valet, och det sladdade fler än en gång kan jag säga. Fast jag puttrade på i max 40. Idag tillät jag mig den höga hastigheten 60 km/tim. När jag körde hem alltså, inte på morgonen.

Annars har det varit lugnt på jobbet, har inte hänt något som inte brukar hända. Som alla jular så har vi fått chokladkartonger från nöjda anhöriga, d.v.s man sätter i sig en hel del. Ikväll ska jag ha smörgåsfrossa här hemma, vilket egentligen bara betyder vörtbröd med massa julmat på. Ungefär så. Och imorgon, imorgon hörni! Då ska jag jobba 11:30 - 21:15, vilket kap! Jag får sovmorgon = sitta framför Nyhetsmorgon det mesta av förmiddagen, och sen hinns det ju faktiskt inget mer! På kvällen har Pyro uppvisning, så då brukar det passera typ 600-700 bilar utanför häcken. Not so funny, men, nu slipper jag dem imorgon! Skönt det!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards