Alla inlägg den 14 december 2009

Av Lena Carlsson - 14 december 2009 13:48

Nu är jag i full gång med att skriva julkorten! Fast jag får verkligen rådfråga eniro om folks adresser emellanåt. Och tror ni att folk står med där? Nejdå, de har hemlig adress! Man får åka hem till folk och titta efter vad de har för adress och nummer på huset. Ack ja.   

Jag antar att tvättmaskinen är klar därnere i källaren. Dessvärre har min ställning jag hänger tvätt på havererat, så jag vet inte var jag ska hänga den nu. Men det löser sig, det brukar det göra. Som av en händelse har jag önskat mig en ny och större torkställning i julklapp, vi får se hur det går!

Som jag antar att jag redan skrutit om (ha-ha) har jag kokat kola smaksatt med konjak och ingefära. En jobbarkompis passade på att undra ifall jag verkligen råkade ha konjak hemma? Ja, varför skulle jag inte haft det? Och värre ändå: idag ska jag baka en fruktkaka där jag lagt fikon, blandad kakfyllning, russin och cocktailbär i blöt i rom. Det är ju rent hårresande!!

Å andra sidan var det ingen sprit gömd i den kaka de fick på jobbet. Jag bakade en som innehöll apelsin, aprikoser och russin. Sen körde jag dit med den på morgonen innan de andra börjat, och vips fick de myror i huvudet hur detta hängde ihop??   . Hade varit roligt att se dem, ha-ha! Riktigt roligt!

Ramonas ägare, Tobbe, har sagt att han ska börja rida "när det blir snö". Det sa han förra veckan, när det var betryggande plusgrader och slask. Men nu har det snöat i helgen. Och det ligger kvar... Hm, undrar hur han gjort?? Men varför bara ha en häst, bara ha den och inget mer? Kom igen Tobbe!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards