Alla inlägg den 19 december 2009

Av Lena Carlsson - 19 december 2009 14:35

Alltså, jag bara måste skriva om detta! Det hände när jag var och letade julklappar som mest, jag skulle ha tag i handkräm till en person (ja, det har jag nämnt föut). Då gick jag in på B Shop (reklam? Nejdå), där var en man och 5-6 kvinnor, varav en hörde ihop med mannen. När de övriga kvinnorna fick reda på att den där mannen var polis, började de svärma för honom! Handla fick man väl göra en annan gång, nu var det svärmeri som gällde! Jag letade handkräm (om nu någon undrar, så nej, jag hittade aldrig någon. Eller någon, men jag köpte ingen i alla fall). Sen, när polismannen och tillhörande fru (sambo, syster, kompis, ex - vad vet jag), hade betalat och gått ut, då först började de andra damerna i affären handla.

Ja, jisses.   . Nån som känner för att svärma för en uska inom äldreomsorgen? Inte lika spännande med någon som torkar andra i rumpan, kantro.

Av Lena Carlsson - 19 december 2009 13:56

Ja, tänkte ta lite paus nu en stund! Har dammat och dammsugit samt haft mattorna ute. Fast hallen får jag göra om eftersom jag rantat in och ut endel, det var så mycket som skulle till miljöstationen. Hur kan det bli så mycket när miljöstationen finns på andra sidan vägen i stort sett?? 

Fick sms igårkväll, att Ramona är ivägrest på jullov. Kul för henne! Så nu ska jag ha Herkules istället. Ja, det ska nog gå. Frågan är bara hur jag ska hitta hästen när jag rider: Ramona är dubbelt så bred som spetiga Herkules!! Fast å andra sidan kanske jag får trava nu, utan bakusparkar alltså! Hi-Hi!    

Igår var det verkligen smällkallt här, -10 grader. Så jag satte upp luftpumpen en grad till samt satte på två element. Med Conservators ord i minnet: om jag valde den billiga varianten när jag satte in ventiler mot radonet, skulle uppvärmningen bli dyrare och dyrare istället. Men än är det långt kvar, innan jag har värmt upp för de 90.000:- jag tjänade på att välja ett annat bolag. Jajamen! Jag menar, så väldigt många dagar är det ju inte på ett år som det är -10 eller kallare. Och en extra filt på sig i sängen, eller lite varmare kläder dagtid, sen klarar man sig.   

Nu snöar det här igen. En granne var ute förut och krafsade med snöskyffeln. Varför då egentligen? Trottoarerna är skottade redan, och visst är där isklumpar på vägen då men det är ju på vägen det. Jag menar varför gick inte människan ut den dagen som de skottade trottoarerna? Hade väl varit lättare!

Jag är i alla fall glad att jag inte är i stan och trängs idag. Och så har jag vunnit två Alvar Aalto-skålar från korsordstidningen. Roligt sånt!    

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards