Direktlänk till inlägg 26 september 2011

"Du kan lita på teknikens under"

Av Lena Carlsson - 26 september 2011 23:14

Hurra att jag kom hit. När jag var inne på en annan blogg som jag följer, hängde datorn sig. Då tryckte jag på knappen för att stänga av, det hände ingenting förstås, men sen pep det och blev svart. När jag fick liv i den igen var jag utelåst. Så kan det gå hemma för jobbets datakunniga!

Igår skulle jag se alla repriserna (3) av "112 på liv och död". Då fick jag förstås ingen signal på just den kanalen. Lite småpanik, jag hade rättat dagen efter dessa program... så jag ringde P-ås om de hade koll på sin tv4 +, och det hade de. Så jag satt av eftermiddagen där. Sålänge kanalen hette tv4  + så fanns den, men när den bytte namn till 7 så försvann signalerna... Iaf jag har inte hört att man behövde göra ny sökning för den sakens skull. A-Ch såg med på programmen bitvis, hade kungligt roligt åt när den här polisen Elin med kollega skulle få med sig en a-lagare som inte hade särskilt mycket stadiga ben att stå på:

- Det är som att leda en gammal ko!

Jag antar att jag skrev och skröt om att jag hade brödbakning på gång igen i helgen. Det blev bra! Fast det tog mååååååånga timmar men det skulle det inte, men beräknar man fel så... Jag skållade mjölet, och så skulle det vänta 12 timmar. He-he... de 12 timmarna hade gått vid ett på natten! Då var inte jag hågad på att baka bröd, det skulle ju även jäsa en timme och baka en timme ca, utan jag beslöt att "jag stiger upp vid sex imorgon och bakar då". Eh, ja... så dags sov jag som en stock och vaknade inte förrän nio. Då hade det skållade mjölet och gröten däri väntat i 20 timmar! Men det tycktes inte degen bry sig om, för resultatet blev bra som sagt! Om jag får självskryta! Ja, det får jag, det är min blogg...

Nej jag tror att jag är trött... Lustigt, jag har ju varit och jobbat till 22, och det är ju bara typ miss i nassen? Får bli en kopp kaffe, sen får jag väl krypa ner och tänka på något roligt... eller något som tråkar ut mig kanske bättre...

En dag fick jag en tanke som inte lämnade mig någon ro, den var iofs småkul (hi-hi), så till slut skrev jag ner den. Sen blev jag liksom av med den, fast sen var jag ute efter en ny. Så kan det gå. Hoppas ingen hittar det jag skrev ner bara, då kan jag ligga lite risigt till i vissa läger... Men varför skulle det hända.

Dagens Ingenting är Omöjligt: det är  omöjligt att få mig till att lägga mig 22:00 om kvällarna och sova snällt till 06:00 som andra gör.

Källhänvisning till rubriken: Wilmer X!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 25 oktober 2014 18:06

Idag har jag en slöööö dag, antar jag! Först körde jag in till torget och köpte ljung samt en krans, så nu kan jag ge mig ner och fixa graven när jag vill, och sen hem och äta frukost. Den blev sen den, ja... Nåja sen har jag inte gjort mer. Behöver ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2014 18:56

Läser andras bloggar och tänker att jag kanske behöver skriva något själv... Fast vet inte vad. Efter detta ska jag i alla fall koka potatissoppa för det skulle jag gjort igår, men som jag höll på med annat så tog tiden slut. Dystert väder är det, ...

Av Lena Carlsson - 17 juli 2014 14:51

Jaha, jag hade tänkt stänga av datorn men nu har undulaterna somnat så ja, då får jag väl låta dem sova en stund då. Annars hade jag tänkt gå och sätta på en kopp java, det är ju tre timmar sen förra gången! Ute är det bra väder, dvs inte strålande s...

Av Lena Carlsson - 9 juni 2014 17:13

Jo, jag tänkte som så att ett inlägg här i halvåret kan ni ju ändå få... så här kommer ett. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det är tur att datorn kommer ihåg mitt användarnamn och lösenord. Min arg-blogg har jag däremot tappat bort - ig...

Av Lena Carlsson - 7 april 2014 10:47

Läste en annan persons blogg och kom på vilken evighet sen det är sen jag var här... Oj då. Jaha, det har blivit vår säger de. Förvisso kallt ute. Jag funderar på vilken dag eller vilka dagar jag ska gå ut med Daisy denna veckan. Ikväll kommer ju Lin...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards