Alla inlägg den 5 september 2011

Av Lena Carlsson - 5 september 2011 18:08

Då var det måndag igen, jag minns knappt när jag skrev något sist... har jobbat helgen och så idag, har inte haft något att säga helt enkelt... Igår var det sommar ute, då jobbade jag, idag är så att säga startgropen til lediga dagen imorgon, och då regnar det... Ja, så går det när man skjuter upp trädgårdsarbetet till morgondagen. Men en gång för alla är jag sån, att jag har lättare för att ge mig ut och jobba i trädgården t.ex., kvällen innan en ledig dag. Och så tror jag ju förstås också, att eftersom det är sol och sommar ena dagen, så ska det fortsätta så!

Nyss gick det förbi ett paraply utanför. Ett randigt med reklam för kattmat på. När det gått en bit såg jag att det gick två par ben under det.

Avbrott för att hänga över undulaterna... 

Överväger att köra till Blekinge imorgon, oavsett väder... Var en tur till Lenhovda igårkväll, ingen lång tur men ändå. Fick ju städa sist jag var där, och jag hade inte lagt på mattorna igen men det gjorde jag igår.

Usch jag känner mig som vädret...allmänt vissen och dyster. På mötet idag höll jag på att skämma ut mig som vanligt. Vi pratade om Det Som Hänt, för att kunna lägga det bakom oss och gå vidare, och jag hade skav i ena ögat. Detta skav gjorde att ögat tårades, tre gånger hände det. Hur pinsamt hade det inte varit om det börjat rinna. Det räckte med att jag skulle bära ut överdraget till ett mattlarm till tvätten igår, och inte trodde väl jag att det rann om det men jo. Rakt in i min ena sko. Så det blev att slänga skorna i tvättmaskinen också. Nån sa till mig en gång när skorna var nya, att de inte tålde vatten. Jo, det gör de! De tyckte dessutom bättre om vatten än det den ena fick på sig innan!

Nu måste jag gå och handla, oj vad tiden går! Jag ska baka ett nyttigt bröd bestående av mandel, linfrö, fiberhusk, bakpulver, salt, brödkryddor, valnötter, solrosfrön, kesella och ägg. Det är såntdär man bara slänger ihop och skjuss in i ugnen en timme! Ja, det är ett LCHF-bröd... Det finns med i en bilaga till HJ nr 36, sådär, nu fick jag med källhänvisning också! Hoppas det lyckas, så blir det gott med nybakat bröd imorgon bitti...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards