Alla inlägg den 29 september 2011

Av Lena Carlsson - 29 september 2011 11:21

En gång i Stockholm skulle vi, en bussresa, åka färja vart det nu var. Bland dem som också väntade och skulle med, var ett gäng ungdomar som sjöng "Sommartider hej hej!"  med kraft och sväng. Bussgänget fnös. De där fulla ungdomarna skulle väl inte med hederligt folk, på samma båt? Någon borde förpassa dem till andra trakter! De borde vara hemma hos sina föräldrar! Polisen borde hämta dem!

Jo, de skulle med samma båt. Men de satte sig i salongen, som var i aktern, och stängde dörren om sig. Sen sjöng de! Det visade sig att de var en kör!

Det är väl ändå lite otäckt, hur snabba folk är att döma varann? Och jag tror att kombon sjunga  + svensk är den värsta. Man sjunger inte offentligt på nykter kaluv, fy skäms!!! Så uppför man sig inte! Sång = full = usch. Den där kören på båten sjöng dessutom otroligt bra!

Ja, det är lite av vad jag tänkt på idag. Just nu går tvättmaskinen (hade ingen ren bh till helgen, och ska ju ändå jobba, så tokigt det kan bli), och när den är klar så kör jag till Sör. Ska försöka få något gjort till den himla utbildning jag ska hålla, jag är så klantig att jag inte riktigt vet hur de andra tänkt sig. De har säkert lagt upp det perfekt, Lilla Pennan sa t.ex att hon gjort perfekta exempel som vi skulle se på. Grejen är att hur ska jag komma in på hennes sida?

De andra sa att vi på "andra våningen" får stänga in oss när vi jobbar framför datorn, men det går ju inte hos oss. Så störd blir man typ jämt. Man får försöka tänka raskt emellan!

Allemanskören som ska starta här i samhället nu, går förresten på onsdagkvällar. Jag jobbar varannan onsdagkväll. Så hav inga bekymmer för mig, jag ämnar inte gå med och sjunga, och kan sålunda hålla mig nykter i höst!!!! Jag vill också påpeka, att jag inte fnös över den där kören jag skrev om i början av inlägget, jag önskade snarare i hemlighet att jag med vågade klämma i som dom gjorde med "Sommartider hej hej" (de sjöng upp sig på den). Men man får ju tänka på bussbolagets rykte.



Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards