Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Till hösten lockar naturen

Av Lena Carlsson - 26 augusti 2011 10:16

Då ska vi se om jag har mer att säga idag än igår, idag är jag ledig så tid finns ju!!

Jag har fått för mig att jag bara ska äta sånt som kommer från naturen nu, hemma alltså, det är ju rätt lätt nu på hösten... Butiken börjar svämma över av rotfrukter. Men sen är det, i min värld, rätt svävande vad som kommer från naturen... En dag på jobbet var det t.ex. strömmingsflundror med lingon och morötter. Helt OK i min värld - allt det kommer från naturen eller hur! En annan dag gjorde jag själv köttfärsbiffar här hemma som innehöll äpple. Är då köttfärsen från naturen egentligen, är inte den från lagården? Men äpplet är ju från naturen? Och grädde, jo, det kan passera om den passar mina syften just då! Jaja, vi får se hur det går.

Igårkväll när jag kom hem, slängde jag i en maskin tvätt. Är jag inte klok? Jo, för när jag duschade såg jag att det satt en gråsugga på badrocken som hänger på en krok på dörren! Den hade jag ingen lust att få på mig! Så jag balade ihop badrocken och hävde in den i tvättmaskinen, ihop med lite annat "krafs". Medan det rullade på hade jag köksarbete. Så det var snuskigt sent innan jag tog min kopp kaffe och kröp i säng med ett korsord eller två. Men jag kunde ju ligga längre idag. Fast det gjorde jag inte. Hade hoppats inte så lite på regn idag, så jag kunnat stanna inne och tryna med gott  samvete... Men solen skiner och det är varmt. Och jag måste ut och klippa häcken, sista gången för i år, tackom och lovom. Troligen sista gången i denna häckens liv för övrigt...

En tanke slog mig en dag, apropå den här pensionären, Edith, som jag brukar hälsa på ibland. Hon är väl 93 år sådär. Och en dag fick jag tanken, att om 10 år lever hon inte... Det är ganska konstigt att tänka på, vi har trots allt känt varann i 30 år. Trettio år!! Vi borde ju fira (om jag nu inte räknat fel)! Apropå det så säger de ju i reklamen, att livet består av 29000 dagar. Enligt min miniräknare så har jag redan levt cirkus 18 600 av dem... Har alltså 10 400 kvar! Vad ska jag göra av dem? Kanske bäst att resa på sig, stänga av datorn och gå ut och börja på resten av dagarna!

Tror ni förresen att jag fortfarande bloggar efter 10 000 dagar till?

 
 
Ingen bild

famoja

26 augusti 2011 22:23

Du kommer att bli gammal det tror jag... så räkna inte dagarna ...utan lev som varje dag vore ny...vilket den ju oxå är...men du förstår vad jag menar...... Vi skall leva i nuet inte skjuta upp något inte hänga upp oss på det som varit....;))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 25 oktober 2014 18:06

Idag har jag en slöööö dag, antar jag! Först körde jag in till torget och köpte ljung samt en krans, så nu kan jag ge mig ner och fixa graven när jag vill, och sen hem och äta frukost. Den blev sen den, ja... Nåja sen har jag inte gjort mer. Behöver ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2014 18:56

Läser andras bloggar och tänker att jag kanske behöver skriva något själv... Fast vet inte vad. Efter detta ska jag i alla fall koka potatissoppa för det skulle jag gjort igår, men som jag höll på med annat så tog tiden slut. Dystert väder är det, ...

Av Lena Carlsson - 17 juli 2014 14:51

Jaha, jag hade tänkt stänga av datorn men nu har undulaterna somnat så ja, då får jag väl låta dem sova en stund då. Annars hade jag tänkt gå och sätta på en kopp java, det är ju tre timmar sen förra gången! Ute är det bra väder, dvs inte strålande s...

Av Lena Carlsson - 9 juni 2014 17:13

Jo, jag tänkte som så att ett inlägg här i halvåret kan ni ju ändå få... så här kommer ett. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det är tur att datorn kommer ihåg mitt användarnamn och lösenord. Min arg-blogg har jag däremot tappat bort - ig...

Av Lena Carlsson - 7 april 2014 10:47

Läste en annan persons blogg och kom på vilken evighet sen det är sen jag var här... Oj då. Jaha, det har blivit vår säger de. Förvisso kallt ute. Jag funderar på vilken dag eller vilka dagar jag ska gå ut med Daisy denna veckan. Ikväll kommer ju Lin...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards