Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Lena Carlsson - 9 augusti 2011 19:29

Idag har Britt och jag varit i Helsingborg på trädutställning. Detta betydde naturligtvis inte att det helt plötsligt stod en massa träd, där det inte brukar stå några i vanliga fall, som man skulle gå runt och se på, utan det hela var inomhus. Och inga trän växte där heller, men det var fina bilder (som man kunde köpa med hem som tavlor, likadana alltså, om man kunde avvara 3000:-/ tavla). Jag hade i så fall velat ha bilden på Världsträdet!

Och varför köpte jag den inte då, jag som är så jääädra rik??

Fast först när vi kom till Fredriksdal, gick vi och fikade! Först satt vi förstås ute som alla andra, sen när det började stänka så gick vi in och satte oss. Eftersom vi var först in (de andra väntade tills det regnade mer, hi-hi), fick vi de bästa platserna. Detta lönade sig helt plötsligt, för då i kassakön stod en man med knäskydd utanpå jeansen. Vi undrade vad det var för en himla turist, tills vi fick syn på sällskapet: en snygg kvinna med snygg rosa stickad kofta. Britt var allvarligt sugen på att gå fram och kommentera den, när kvinnan ifråga råkade vända sig om. Då såg Britt att det var programledaren för "Bonde söker fru", alltså Linda Isacsson! Där stod liksom hon på ca 3 meters avstånd från oss! Jag fick ju vända mig om och glo jag med, och visst var det Linda Isacsson.

Men jag ilade inte fram och tog kort på dem! Även en kändis måste få fika ifred. Och sen försvann de upp i rök, de var iaf inte där vi var. Hade vi stött på dem ute på området hade jag frågat om en bild däremot. I sitt sökande efter sittplats gick mannen förresten rakt förbi där Britt och jag satt.

Och vi undrar än nu varför han hade knäskydd. Det var alltså inte såna som ishockeyspelare har, utan såna som folk som kör rollerblades har. Ja, och så undrade vi vilken bil som var deras, hihihi...

Nöffen då? Jo, det gick 3 enorma grisar i en hage, och när vi kom dit la sig den ena för att gotta sig i en gyttjepöl. Jag hann ta två kort innan den reste sig upp igen - och detta för att skaka sig ordentligt! Eftersom jag stod för nära så fick jag min beskärda del gyttja på mig. Men det var det fler som fick...

Trädutställningen var intressant, den var väl värd resan. Sen gick vi i Rosenträdgården och nosade på rosor och pep över dem. När vi var nöjda körde vi genom regnskur efter regnskur hem till Älmhult igen, och där åt vi GOD grönsakssoppa med alla grönsaker från kolonin Farmen 41 i Bockatorp. Snacka om både närodlat och obesprutat! Sen klappade jag katten Wiola en stund, och så fick Dolly fnatt och började rusa med mig. Eftersom hon väljer väldigt noga vilka hon vill rusa med, så kände jag mig hedrad. Hon var en bekväm hund dock, som föredrog att rusa liggande i soffan. Sen fortsatte det på govlet, och bäst det var la sig gamla Molly i det. Efter det körde jag hem genom ett åskregn som varade några mil (jo, det blixtrade med). Inte förrän i Växjö upphörde det värsta, och andra sidan kom inget alls. Det kändes lite konstigt det med.



Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards