Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av Lena Carlsson - 12 augusti 2011 18:25

Då så minsann skola andra tider stunda, för denna helgen är jag ledig! Vet däremot att Inger ska jobba på söndag, ha-ha minsann, då kanske hon inte har glömt något sen förra gången... Skulle verkligen vara kul att se henne och Christina (!) i full sväng... Aja.

Jag har fixat en massa småsaker idag, ett viktigt telefonsamtal, besök hos Rooths måleri och undrat vad de ville när de ringde för några kvällar sen (fniss: de ville ha fakta för rot-avdrag!), fixat dammsugaren och äääääääääntligen asat tillbaka köksbordet till sin rätta plats!!!! Så imorgon blir det stor återinvigning, änterligen ska jag få äta mina måltider i köket som andra människor! Jag tyckte först att mattan från Jotex var för liten, men nu ser det inte så illa ut trots allt. Dammsugaren var igenkorkad i röret (så himla ovanligt), så jag tog in en pinne och körde med den. Till slut gick pinnen av, inne i röret, och se då gick dammsugaren igång!

Grannkidzen har ff-helg, de är ett gäng ungdomar där som ska grilla. Jo jo, nu gäller det att suga ut det sista av sommarlovet! AMF gör väl detsamma, för nu är hela semestern slut-slut-slut, vi på solis andas ut-ut-ut... Nej, vikarierna har varit bra.

Just nu sitter jag och velar om jag ska ha fredagsmys här hemma med grillad kyckling, eller köra till Pilås och snylta på dem. Imorgon blir det G-ås 1 iaf. Jag bara måste se Arne Ankas nya väg m.m som han hittat på!

Förut, när jag var ute och hämtade ovan nämnda pinne, spanade jag på mitt plommonträd. Det är alldeles proppat med plommon. Lovar gott, försåtillvida att inte kajorna hinner före! Förra året gällde det praktiskt taget att stå under trädet precis när plommonet föll för att få det. Under körsbärsträdet ligger typ flera hundra bär, marken är prickig, och när jag kom lyfte en hel massa kajor.

Nej, nu måste jag bestämma mig för hur jag ska göra ikväll. När jag slutade jobbet var det meningen att jag skulle kört ner till Blekinge och snott alla kantareller för de i Älmhult, men när jag närmade mig Växjö kände jag att jag nog var för trött för att köra 20 mil sådär. Dessutom kan jag stanna längre imorgon, så det får bli så. Då blir det rena släktträffen eftersom Sofie och Marcus med kommer.

Apropå ingenting, kunde inte Arne Anka skapat en egen parkering, när han ändå gjorde ny väg åt sig? Istället för att parkera rakt i vårt grindhål?

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards