Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Lena Carlsson - 5 augusti 2011 13:16

Igår la jag mig igen, medan jag väntade på att klockan skulle bli nio som jag skrev om. Det komiska är, att prick 9:00 gick det antagligen förbi någon, som spelade låten "Reggae nights",  en riktigt skön låt ju! Det var verkligen härligt att vakna upp till den! Tack, vem det nu var!

Idag hade jag med fönstret öppet. Då blev jag väckt av sopbilen, som hämtade glas vid miljöstationen. Och ni vet väl hur de gör: lyfter upp den där igloon, och när den är över lastbilen öppnar de bottnen, och allt glas rasar ner! Det är effektivt ska jag säga!

Imorgon blir det väl väckarklockan, hellre det än krossat glas...

Av Lena Carlsson - 5 augusti 2011 12:52

Jag undrar om det är någon som har några bra, fungerande spartips?? Behövs verkligen! Inte för att jag begriper vad jag gör för fel hela tiden, men pengarna tar slut, de försvinner fort som "en avlöning"!

Jag kan inte sluta köpa starka drycker, cigaretter eller godis, för det har jag redan gjort. Förresten var det ju bara godis jag köpte. Rökt har jag aldrig gjort. De enda fasta utgifter jag har är ju mat och bensin. Jag försöker undvika att tanka in i det längsta, men till slut måste man ju.

Ja, jag har snott in mig i någonting som jag dessutom inte vet vad det är.

Just nu kokar jag iaf krusbärsmarmelad. Det känns väldigt lyxigt och dumt i sammanhanget, men nu är det klart om fem minuter. Och man ska ju ta hand om bären också! Nu har jag förresten hällt lite marmelad på ett fat och satt i kylen, går det att dra ett streck genom det med en sked sen, så är marmeladen klar. Annars får jag koka det mer!

Huga vad jag var trött igår kväll förresten! Så mycket frisk gräsluft... Jag stannade till och badade på hemvägen, det var skönt det. Idag ser det ut som att man inte behöver besvära sjön med bad, såna regnmoln som det är däröver nu1 Man kan duscha ute med andra ord, hi-hi-hi!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards