Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av Lena Carlsson - 28 augusti 2011 12:54

Igår, ja, då var det inte mycket som stämde för mig. Jag skulle in till stan och klippa mig på sånhär drop-in, hade verkligen sett fram emot detta... Ja, och så när man kommer dit är det lapp om "Lång väntetid". Vadå, lång ? De som satt jämte mig hade väntat i 2 timmar på sin tur! Jag stod ut lite mer än tre kvart, sen gick jag till ett annat drop-inställe vid stationen. Men de hade heller ingen tid, däremot fick jag en tid på måndag. Jaja, fick ta den.

På stan var det egentligen fest, de firade Storgatan så det var musik och torgdag och nån sorts loppis utomhus och annat festligt. Men stannade jag och hade roligt, nejdå det gjorde jag inte! Jag var så inne i mina ärenden. Visst är jag extremt dum? När det är Karl-Oskar och liknande och jag jobbar, så gnäller jag för det. Men när det nu är något, så kör jag hem! Knäpphuvud! Jag hade faktiskt ingen aning om att det var fest i stan, annars hade jag kört in tidigare. Å andra sidan hade jag köpt ett bakverk som inte tålde värme, och den behövde då alltså hem till kylen. Jag övervägde allvarligt att köra in igen. Eller så tänkte jag som vanligt, att jag kunde gå ett varv på (det uppgrävda) torget här i samhället och så en runda på ICA... Men så hade Ragnar V ringt, så jag ringde dit och sen tog jag mitt värmekänsliga bakverk och körde dit. Så vi fick prata färdigt. De satt ute och Birgitta åt mat, hade nyss kommit hem från lingonskogen. Så vi blev sittandes där, tills vi gick in två timmar senare.

Sen ville Ragnar ut och ro, men naturligtvis hade då klantiga jag annat för mig! Förr-förra och förra helgen sa nämligen Kennert, att han tänkt att vi (Svenssons och jag) skulle sätta kräftburar som denna helgen. Så jag tänkte att det är väl artigt av mig att komma dit då. Så jag avböjde roddturen, för att pila hem och hämta stövlar och flytväst. Men uppe i P-ås var det väl ändrade planer, för ingen sa ett ord om något kräftfiske. Närmaste var, att Kennert frågade om jag fått tag i några än. Så det blev den vanliga trallen: gå ut med Lisa (det är ganska tråkigt faktiskt), och sen tv. Där fick jag ångra på att jag sa nej till roddturen!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards