Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Ihjälskrämda undulater

Av Lena Carlsson - 17 april 2011 22:10

Eller ja, riktigt så farligt var det inte. Bara nästan. När jag kom hem från jobbet idag beslöt jag att storstäda fågelburen, när nu någon annan ska ha hand om dem medan jag är borta. Då fick jag bära ner hela rasket i källaren, och deras bur är stor. På vägen råkade jag dunka i den för hårt i ett trappsteg, så buren gick i två delar och Midas favoritgunga, spegelgungan, gick isär. Nere i källaren passade Flye på att smita ut, men han visade sig vara en dålig flygare så han var rätt lätt att ta. Däremot hade han bra nyp i näbben. Och jag tror han var rätt nöjd att komma in i buren till Midas igen...

När nu buren ändå var i två delar, spolade jag dem rent var för sig, vilket betydde att jag kunde ta riktigt hetvatten på underdelen.

Fick vara försiktigare när jag tog burdelen där fåglarna satt... Fast Flye fick stjärtfjädern blött. Bara för det stänkte jag med flit på Midas! Lite!

Med tur lyckades jag få tillbaka den lösa burdelen till botten utan att nån pippi smet igen, och så gick vi upp. Sen fick de vara ifred, och min tanke var att de skulle få bli överhängda tidigt och att jag skulle sitta tyst framför tv:n och se Poirot. Så jag duschade och klev i nattlinne och morgonrock.

Då kommer de i P-ås, och de ville att vi skulle gå och köpa pizza. Så det var bara att klä sig igen. Sen satt vi här och mumsade, de har precis nyss gått förresten, så inte blev det särskilt lugnt för fåglarna. Aja vi får väl ligga längre imorgon då!

Apropå det så var jag uppe alldeles för länge igår kväll, det var inte roligt när klockan ringde idag på morgonen! Huga! Jag var rätt trött förut ikväll, fast jag var en sväng till Lundäng och plockade två buketter vitsippor, den ena till kyrkogården och den andra till mig själv. Så kan säga att det var inte bara fåglarna som hade velat haft en lugn kväll... Därmed inte sagt att jag inte ville ha hit Svenssons! De är alltid välkomna, menar inte så! Kennert räknar för övrigt med en sömnlös natt eftersom det är fullmåne.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 25 oktober 2014 18:06

Idag har jag en slöööö dag, antar jag! Först körde jag in till torget och köpte ljung samt en krans, så nu kan jag ge mig ner och fixa graven när jag vill, och sen hem och äta frukost. Den blev sen den, ja... Nåja sen har jag inte gjort mer. Behöver ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2014 18:56

Läser andras bloggar och tänker att jag kanske behöver skriva något själv... Fast vet inte vad. Efter detta ska jag i alla fall koka potatissoppa för det skulle jag gjort igår, men som jag höll på med annat så tog tiden slut. Dystert väder är det, ...

Av Lena Carlsson - 17 juli 2014 14:51

Jaha, jag hade tänkt stänga av datorn men nu har undulaterna somnat så ja, då får jag väl låta dem sova en stund då. Annars hade jag tänkt gå och sätta på en kopp java, det är ju tre timmar sen förra gången! Ute är det bra väder, dvs inte strålande s...

Av Lena Carlsson - 9 juni 2014 17:13

Jo, jag tänkte som så att ett inlägg här i halvåret kan ni ju ändå få... så här kommer ett. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det är tur att datorn kommer ihåg mitt användarnamn och lösenord. Min arg-blogg har jag däremot tappat bort - ig...

Av Lena Carlsson - 7 april 2014 10:47

Läste en annan persons blogg och kom på vilken evighet sen det är sen jag var här... Oj då. Jaha, det har blivit vår säger de. Förvisso kallt ute. Jag funderar på vilken dag eller vilka dagar jag ska gå ut med Daisy denna veckan. Ikväll kommer ju Lin...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards