Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

Snacka om att vägra vinter!!!

Av Lena Carlsson - 12 februari 2011 19:19

Ja, nu har jag jobbat min tur åt Sus, det är alltid skönt när sånt är gjort. Shema vill nu att jag ska jobba ett helt pass (14 - 22) imorgon med, men det vill nog inte jag... Den som skulle tagit det har fått förhinder, kommer vid 18, så kvar finns tiden 14 - 18. Men Shema vill i så fall att jag tar alltihop, och å andra sidan är det inte mycket att köra 2 + 2 mil för fyra timmar. Det är verkligen heller inte mycket att sabotera hela dagen för! Hacka av den mitt i. Stressa på morgonen - det gör man ju omedvetet om man vet man ska iväg och jobba! - och sen när man kommer hem så har hela ens lediga helg gått. Nej. Jag vill nog vila det jag får denna helgen. Eller blir det lördag - onsdag i ett sträck, och så ska jag då vara ledig torsdag och då ska jag ha gäster på middag på kvällen...värdinnan helt slut och fallfärdig...snygg uppvisning! Sen dagen därpå jobba igen, fredag-lördag-söndag-måndag...

Vad har det med att vägra vinter att göra? Ingenting! Men förut tog jag mig en tur ner i källaren, för jag begriper inte var jag gjort av mina inneskor. Det luktade rök därnere, i ena utrymmet. Jag sniffade, men beslöt sen att det var grannen Bladhs fel. Vilket visade sig vara helt korrekt: för människan hade tänt grillen!

När jag kom hem från jobbet idag, var det fortfarande sol ute. Så jag gick en 5 - 6 rundor till miljöstationen. Välbehövligt! Så trots att jag jobbat medan solen sken från molnfri himmel en gång till denna veckan, är jag nöjd ikväll för lite sol fick jag ju!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 25 oktober 2014 18:06

Idag har jag en slöööö dag, antar jag! Först körde jag in till torget och köpte ljung samt en krans, så nu kan jag ge mig ner och fixa graven när jag vill, och sen hem och äta frukost. Den blev sen den, ja... Nåja sen har jag inte gjort mer. Behöver ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2014 18:56

Läser andras bloggar och tänker att jag kanske behöver skriva något själv... Fast vet inte vad. Efter detta ska jag i alla fall koka potatissoppa för det skulle jag gjort igår, men som jag höll på med annat så tog tiden slut. Dystert väder är det, ...

Av Lena Carlsson - 17 juli 2014 14:51

Jaha, jag hade tänkt stänga av datorn men nu har undulaterna somnat så ja, då får jag väl låta dem sova en stund då. Annars hade jag tänkt gå och sätta på en kopp java, det är ju tre timmar sen förra gången! Ute är det bra väder, dvs inte strålande s...

Av Lena Carlsson - 9 juni 2014 17:13

Jo, jag tänkte som så att ett inlägg här i halvåret kan ni ju ändå få... så här kommer ett. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det är tur att datorn kommer ihåg mitt användarnamn och lösenord. Min arg-blogg har jag däremot tappat bort - ig...

Av Lena Carlsson - 7 april 2014 10:47

Läste en annan persons blogg och kom på vilken evighet sen det är sen jag var här... Oj då. Jaha, det har blivit vår säger de. Förvisso kallt ute. Jag funderar på vilken dag eller vilka dagar jag ska gå ut med Daisy denna veckan. Ikväll kommer ju Lin...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards