Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Lena Carlsson - 5 februari 2011 16:14

Ledig idag för att jag ska jobba nästa lördag = tre helger på rad. Jaja, så kan det bli. Jag har gjort absolut ingenting idag, vilket ju är en prestation i sig. Ikväll överväger jag att byta gardin i sovrummet äntligen. Det skulle jag gjort på dagen men nu har det inte blivit, alltså blir det ikväll!

Å andra sidan är det kallt, mulet och framför allt blåsigt ute, så varför ska man gå ut och göra saker. Fast jag ska asa mig ner till affären sen... Stärkande promenad i motvind... Mina förfärliga grannar Åsa och Stellan och deras barn, var ute när jag steg upp, och spänstade till bilen iförda träningsoveraller.

Undrar just vart de skulle.

Har läst lite om vad man kan göra i V-ås, utöver att bo under vattnet. Jo, de har en ny grej i sommar, där man från 89 meters höjd kan åka en sorts linbana över takåsarna. Heter V-ås CityZip. Finns också något som heter VerticalRun, där man kan ta en promenad vertikalt nerför 20 meter vägg. Typ. Fast det hittade jag inga fakta om. Grejen med sånt är, hur man ska kunna ta kort på sig själv, för att bevisa att man vågade menar jag. Nåja, har ett halvår på mig att räkna ut det.

Det tråkiga med det är folk som säger "fnys, så uppför man sig inte, det passar inte att göra sånt!" och liknande. Men eftersom jag aldrig lär hamna ute på Fort Bayard (ja, eller hur det stavas!) så får man ta det man får!

Herregud vad det blåser ute här nu. Det är så det dånar emellanåt. Och ändå är det väl ingenting här i skogslänet, mot på Västkusten om jag fattade nyheterna rätt.

Till mat idag ska jag göra egna fiskpinnar. Enligt receptet görs de utifrån djupfryst fisk...får väl köra upp till P-ås och dela blocket i vedkapen.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards