Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Lena Carlsson - 9 februari 2011 17:25

Först idag skulle jag "skicka till en vän" en grej som berör jobbet, till Poulsen. Funkade det? Nej. Då skulle jag maila det hela. Gick det? Nej, jag kunde inte logga in. Det var omöjligt. Då skulle jag iaf blogga, men det gick inte att komma in där heller. Så jag fick stänga av och börja om, och nu börjar jag här.

Idag skulle jag slutat 14:00, men det gick naturligtvis inte för det skulle vara egenkontroll. De kom halv fyra, så vid fyra var det klart. Annars hade jag, dum som jag alltid är, tänkt att "när jag kommer hem sätter jag på kaffe och kör ut nånstans och sätter mig i solen!". Naturligtvis kan jag fortfarande ut och häva mig i en snöhög, men nu är det mörkt och lite läskigt så... Sen hade jag tänkt träffa mina fåglar lite i dagsljus, men när jag kom hem nu så ville de förstås bli överhängda direkt. Jaja.

Igår var jag ledig, det gnäller jag inte för däremot. Fast jag lyckades förstöra den dagen också. Först sista besöket hos tandläkaren, en gammal lagning som skulle piffas upp. Som sagt, finns inga nya hål så borrar man upp gamla. Detta gjorde ont, det har inte de andra gjort. Så efteråt körde jag in till Toftastrand och köpte några semlor (nej, jag tänkte inte äta upp allihop själv!). När jag kom ut därifrån 11:26, kom jag ihåg att jag hade tid hos Atteviks vid 15:00. Det hade inte gjort något om jag kommit på det innan!! Nu ville jag inte köra hem emellan, utan hamnade efter diverse kringelkrokar i B-torp. Så satt jag av tid där som jag kunde haft hemma i lugn och ro. Sen in till stan igen, och så fick jag spendera två timmar hos A-viks. Jag hann både se på bilar till salu, sitta och glo, och se på bilar till salu. Jag hittade 4 stycken jag ville ha, verklig tur att jag inte skulle ha en!

Den jag verkligen föll för, var en vit stor bil. Den var som en mindre van. Jag vet inte märket, det var inte känt. Ovanpå allt så var det en hybrid med. Den hade bara fördelar som jag såg det! Ja, utom priset då...

Jag gillade också två röda cabbar, en svart Audi med grå fartrand längs med (som också gick ovanför dörren)...dessa i 100 000-kronorsklassen... Samt drägel...en Mercedes i typ beige/guldfärg likadan ini... Stön! Men den var redan såld.

Men den stora vita, mmmums! Den hade jag bra gärna tagit med mig hem. Den kostade förresten 748 000:-. Vill säga 400 000:- mer än detta huset.

Jag såg också en bil med reg bokstäver LEX. Lex Sarah. Det skulle vi kunna redogöra för på egenkontrollen idag. Inga större problem. AMF tyckte att jag skulle fortsätta jobba kvällen, samt börja 07:15 imorgon och sen jobba till 22:00. Ja, det vill nog till något sånt, om jag ska kunna köpa en stor vit bil för 748 000:-!!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards