Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Lena Carlsson - 11 februari 2011 16:32

Tjena alla ni! Ute häver det ner snö och blåser i massor. Jag har bara varit ute efter tidningen än så länge, jag behöver nog gå ut efter posten med annars ser jag väl för lat ut, med tanke på att jag varit hemma hela dagen. Det ser ut att vara halt på vägen också. Jag har röjt inne  idag, det behövdes, resten ska jag ta på söndag och eftersom det då är tvunget, är det bättre ju mer jag gör idag.

Himmel vad snö det kommer ner just nu. Luften är precis vit. 

Usch jag blev trött nu som vanligt när jag satte mig ner. Midas och Flye är med färdiga för att "krypa till kojs". Som underhållning idag har jag haft en ljudbok om en person som köpte ett hus i Toscana. De kunde åtminstone hållit inne med all mat som de lagade. Man kan ju bara tänka sig - mums - italiensk mat i Italien liksom! Nu har jag förresten äntligen ryckt upp mig och tagit reda på, vart den där resan som jag ska på i påskhelgen, går. Till Landskrona! Hehe, av alla orter. På Ven ska vi också åka buss, det var ju lite synd, jag trodde man åkte traktorvagn där. Men å andra sidan kan ju vädret i påsk vara precis hur som helst.

Nej nu är klockan tio i fem, drar mot eftermiddagskaffe, verkligen. Igår tog jag förresten mitt kvällskaffe på Sör. Ihop med nattisarna. Fast det är hemligt, det går under tystnadsplikten!! När jag hade rapporterat, satte Inger på kaffe och undrade ifall jag med ville ha. Och har jag nånsin sagt nej till en kopp kaffe??

Jag kom hem grymt sent, la mig ännu senare, och vrål vad trött jag var på förmiddan! Steg inte upp förrän jag till all skam inte kunde ligga längre. Och jag vill påpeka att vi inte satt och babblade om de boende. Utan om kändisar. Den ena gav den andra. Vi började med Petter    och slutade med Carola    .



Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards