Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Lena Carlsson - 29 januari 2010 11:35

Nu får jag skriva fort, för nu har det gått en massa tid som jag kunde använt till annat! Att ta mig från mailen till denna sidan, tog tjugo minuter för datorn! Det är mycket tid man lägger bara på väntan.

Jo, jag läste igår att varje dag i Sverige, används 2800 djur i djuförsök. Det betyder att det redan i år använts 73 000.

Och de sa på nyheterna idag, att folk fångar lodjur i fällor. I många av de döda lodjuren har hittats träflis i magen, sen de försökt ta sig ut, eftersom de råkar i panik när de låses in. En gubbe sa att det är bättre att skjuta lodjuret, det är djurplågeri att ta dem i fälla. Och hur ofta kollas fällorna? Och man kan ju undra, vad gör man med den lo man har i fällan? Är man bara glad att man vet var man har den, eller?

Roligare läsning: går ni i  bröllopstankar?? På msn kunde man idag se ett inslag om världens dyraste bröllopstårta. Den är på nio våningar, så man kan ta två bitar om man är sugen, och rikligt dekorerad med äkta diamanter och safirer. Allvarligt, är det inte lite ofint att peta dekorationen åt sidan? Ha-ha-ha! För denna godbit, jag menar "because you're worth it", får ni hosta upp 7,5 miljoner kronor. Så ni kanske får dra in lite på något annat...

En annan sak jag bara måste säga också, från samma sida, är den nya bilen med det smäktande namnet Carlsson C25 ! Den har 753 hästar, 6-liters V-12 motor och gör 0-100 på 3,7 sekunder. Jojo! Ska vara nåt, med det namnet!

Om en halvtimme ska jag köra och jobba. Har helgen. Sista helgen som kommunalare!



Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards