Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Lena Carlsson - 7 januari 2010 16:45

Idag blir det bara sura smileys, i den mån jag sätter dit några. Datorn är nämligen ohyggligt trög och långsam. Jag har bestämt mig för att jag hädanefter bara ska rida tisdagar och strunta i torsdagarna, men att sända ett mail om det skulle ta hur lång tid som helst. Sist jag var i stallet fick jag rida ponny! Det har jag inte gjort på år och dag. Hästen heter Nina och snacka om lyx, hon stod inne i stallet med täcke på. Jag slapp ge mig ut i snö och kyla för att leta upp Herkules i hagen i mörkret. Nina var jättebra och en allmänt trevlig ponny. Jag tror hon är New Forest om jag inte minns fel.

Attendo går nu ut med att alla ska samlas på mingel-middag i februari. Vad ska man göra det för? Hoppas jag jobbar båda kvällarna. Och det blir många möten i februari, så vi ska ställa in oss på att jobba alla dagarna i månaden. Betyder kanske att vi ska täcka upp för varann när vi går på mötena. Eller något. Blir tuffa tag att bli privata, helt klart! Inga lediga dagar inte!

Jag har insett att det inte blir någon semester i år. Blir att stanna hemma! Jo, jag har räkningar från 4 ställen att vänta (Rooths, Elbyrån, bilverkstan och rörmokaren). Samt att jag fick köpa ny bil då dessutom mitt i allt! Kommer inte att finnas ett öre kvar när sommaren kommer. För alla planer är verkligen inte genomförda än, jag överväger starkt att gräva upp mitt avloppsrör och studera det. Man kan ju undra varför det täpper så ofta som det gör.

Passade på att springa ut och flytta bilen några meter. Den stod ganska mitt för grannens på andra sidan. Så om inte bussen kommit förbi...nej, jag vill inte ha färgen avskrapad än faktiskt! Utanför garaget ligger en jättevall som ser mindre inbjudande ut att skotta. Men vill jag inte ha bilen på vägen inatt, och det vill jag verkligen inte, så är det bara att ge sig ut.


Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards