Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Lena Carlsson - 10 januari 2010 17:02

Ja, så var det söndag och dags att sikta in sig på ny arbetsvecka som börjar i morgon! Blev inte mycket vila denna helgen, bara en dag. Ute är det ett gräsligt väder, kallt som bara den, även om det inte är köldgrader (-1,8) men det är blåsten som är så himla kall. Idag har tre bilar kört runt, runt på en bana ute på sjön! Det såg rätt härligt ut... men min bil är för ny för såna påhitt! Ha-ha! Allvarligt så undrar jag om isen är så tjock egentligen att den håller en bil, gäller att hålla farten uppe förstås, men Braåsviken är inte den mest pålitliga is jag vet. Från ena hållet kommer bäcken och från andra hållet Mörrumsån. Med Felician var jag också ute på isen och körde, fast rätt nära land ska sägas. Ja ja, det är ju faktiskt bara två saker man behöver veta för att att göra det: hur tjock isen är, och att inga försäkringar gäller om man kör igenom. Sen är det bara att stå på!    

Ett år var isen en meter tjock på Örkensjön. Ändå lyckades jag få den att knaka bara genom att gå på den.

Vi ska få vår nya lön på Nordea-banken. Inte himla smidigt eftersom jag har alla mina affärer på Swedbank. Så imorgon ska jag ringa Nordea tänkte jag. För jag har ingen lust att, varje gång jag får lön, åka in till stan, hämta pengar på Nordea och kuta med dem till Swedbank. Jag har över huvud taget ingen lust att åka till stan varenda gång jag behöver ta ut pengar.

Till mat idag hade jag renskav, och som dessert apelsin- och grapeskivor, som man pressade citron över och sen pudrade lite florsocker. Känner mig nästan nyttig! Nu ska jag fixa Söderströms lasagne. För framtida måltider.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards