Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Lena Carlsson - 22 januari 2010 17:31

Nu gör mina fåglar matte nervös igen. Det är något som låter som att det droppar i buren. Har tagit bort badkaret (de badar ändå inte), och vattenautomaten. Det droppar ändå. Tog av dem skynket igen och glodde på dem - inte ett knyst! Hängde över dem igen - då droppar det. Överväger starkt att lägga in en tidning så jag får se vem av dem som droppar. Ska någon visa sig sjuk nu? Hoppas jag inte, det är så hemskt tråkigt när ens husdjur går bort.

Jag har varit ttf-ledig idag, så får jag en treledighet i alla fall! Eller det vet man ju aldrig. Jag ligger bra mycket över 0 i ttf, och har tio semesterdagar för mycket med. Jag är alltid slarvig!     Men Majsan blir ju glad om man är där alla dagar förstås!

Jag har hängt ut en kärve till småfåglarna ute idag med. Får se ifall de får behålla den för skator och kajor. Det är lättare med koltrasten, den äter sitt under Dumle-busken. Och så har jag befriat kameran från några bilder som bara tog plats. Dem ska jag lösa ut på onsdag.

Jag blir knasig på det där dropp-ljudet! Vad är det?? Inatt la jag mig inte så sent som jag gör ibland, och just när jag nästan skulle somna, kom ett fordon och började skrapa snö ute i vägkrysset!! Hur roligt var det??

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards