Alla inlägg under juni 2010

Av Lena Carlsson - 1 juni 2010 21:37

Rörpularen var här från halv elva till fyra. Då var jag ganska trött! Det kanske han också var, det vet ju inte jag. Så fick jag några lediga timmar, sen vid halvåtta ikväll kom Tobbe. Och spacklade väggarna. Det var lite slitigt det faktiskt, eftersom jag var trött redan innan. Leave me alone, liksom!! Imorgon börjar jag halv åtta, så då ska Tobbe komma före sju. Själv har jag ingen aaaning om hur lång dagen blir, så någon: när ska jag vila efter helgen?? Blir nog tidigt ikväll!

Ja, det var ju nu inte om det jag skulle blogga, utan nu läste jag på msn igen om ett nytt avancerat djurplågeri. Och som väntat skulle straffet bli löjligt lågt. Om någon är intresserad, går det att gå in på msn och se misshandeln. Greenpeace ringde mig igår och vill att jag ska börja stödja dem, så de kan rädda världshaven. Det är naturligtvis behjärtansvärt, jag säger inte det, men jag ångrade efteråt att jag sagt ja. Jag skulle nog hellre velat lägga pengarna på djuren. Å ena sidan bor det djur i havet med, och å andra sidan kommer jag inte åt all sorts djurmisshandel ändå. Som någon sa, råkar man göra något så är det en droppe i havet som ingen bryr sig om ändå. Man anses verkligen knäpp om man försöker rädda djuren. Somliga anser att man bara ska intressera sig för sig själv.



Av Lena Carlsson - 1 juni 2010 11:57

Idag är min lediga dag efter helg. När jag kom hem igår, hade rörmokaren varit här och monterat bort handfatet på toa. Så nu idag får jag ge mig iväg om jag ska uppsöka lilla hemlighuset! Idag skulle elgubben komma 07:00, det var bara att inse att min sovmorgon gick åt pipan. Strax efter 06:00 fick jag ge mig iväg på toajakt, det blev B-holms badplats. Ute dass ja, men där fanns vad som behövdes så att säga!!

Just nu är rörmokaren här igen och sätter gipsplattor på väggarna, och ikväll kommer Tobbe med målarfärg och penslar. Det är riddag idag med, vet inte hur jag ska få ihop det. Natten till idag sov jag bara två timmar dessutom. Sen hade jag ont i fingrarna.

Egentligen undrar jag hur vissa hantverkare tänker? I lördags kväll fick jag för mig att sms:a Rosita, då sms:ade hon till mig att "på måndag morgon kl 7 kommer rörmokaren till dig". Jamen, var det inte i senaste laget? Tänk om jag inte fått för mig att sms:a henne? Skulle de bara stått här igår då och knackat, medan jag var på jobbet redan? Verkar ju...ogenomtänkt!

Igår spräckte jag en gammal geléskål i sex bitar. Det är jag inte alls glad för. Den har varit med i så många år, och så gör jag så! *djup suck*     

På mitt köksbord har jag 4 tårtbroschyrer utbredda. Ska välja en till dess jag fyller ju! Tiden börjar skrynkla ihop sig! Och jag velar än. Det är 23 dagar kvar, måste ju beställa i god tid. Och det är 17 dagar kvar till semestern!! Tjo-ho!!   


Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards