Alla inlägg den 4 juni 2010

Av Lena Carlsson - 4 juni 2010 14:10

Nu är min lilla renovering snart klar, om en timme ungefär räknar Tobbe med att han gjort sitt. Sen vill jag gå och lägga mig och sova lite! Jag hade klockan på ringning vid 4 idag, chansade på fint väder och slängde in en filt i tvättmaskinen. Sen kunde jag i vanlig ordning inte sova mer, vilket jag annars hade tänkt mig. När den filten var klar hivade jag in nästa. På så sätt kunde jag hänga ut två stycken i solen sen. I går kväll fick jag för mig att sätta på nytt påslakan, då luktade alla sängkläderna målarfärg... Så jag är glad att det är sommar och att jag kan hänga ut dem på tork, det verkar ju som om att jag får tvätta allihop!

När Tobbe är härifrån, kommer i bästa fall Ottossons och sätter dit toastolen igen! Den står i hallen nu, men stundtals är det illa svårt att vara utan den!!

Mina fåglar är lika trötta som jag. Min frukost fick jag förresten för mig att äta i P-ås idag! Men där var bryggan ut till bordet sönder och det blåste kallt inåt, så jag rundade sjön ut till B-holm istället. Där blåste det ute på storsjön men inne i viken var det lugnt och solen stod på. Det var sååå skönt, jag drog fram en träsoffa åt mig. Efteråt hade jag kassen med tidningar och en jacka som kudde och la mig till vila, det var ännu skönare! Fick inte somna i solen bara...

Solen skiner fortfarande sålänge inte molnen skymmer den för en stund. Får nog tvätten torr jag...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards