Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Lena Carlsson - 28 juni 2010 16:50

Jag hade planer på att ta mig till Ystad denna semestern, en sommarstad där jag aldrig varit. Då sa Kennert att då måste jag till Haparanda med. Och jag har kollat på SJ:s sida, kul vore det... Dyrt nöje förvisso, att bara åka upp för att kunna skriva ett vykort till dem därifrån, men driva med folk och dra dem vid näsan är alltid roligt! Tänk när de först får ett vykort från Ystad och sen ett från Haparanda!

Fast då är det väl alltid någon som har åsikter, ifall jag gör så. Alltid nån som talar om för mig vad jag borde gjort istället. Som det här med häcken som är så tråkig att klippa. Men det blir mycket mer arbete med ett staket! tutar de som vet. Fast jag undrar hur många gånger per sommar man måste måla om staketet, seriöst?

Igår begick jag badpremiär! I G-åssjön givetvis, den är liten och snabbt uppvärmd! Dessutom är det ingen som ser mig där. Det var så skönt att kliva i. OK, det var inte badkarsvarmt förstås, men det räckte. Jag hade en helt otroligt härlig dag i Blekinge. Där är ju alltid härligt, men igår var något extra.

Jag har klippt häcken hela dagen idag, det är verkligen riktigt tråkigt. Överväger att grilla ikväll, inviga nya grillen ifall jag nu inte är för feg. Förra gången gick åt pipan, det blev aldrig eld, inte minsta lilla låga fick jag till. Och så ska jag köpa blommor åt Edith, borde jag iaf...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards