Alla inlägg den 25 juni 2010

Av Lena Carlsson - 25 juni 2010 15:11

Så har jag haft mitt efterlängtade kalas!     Allt gick precis som det skulle, ingenting kunde ha gått annorlunda! Kennert och A-C tog hand om Sigge (jag fick förvisso inte prata knappt ett ord med dem för det, men det överlever jag), Skratt-Maja tog hand om den sidan av det hela, Sonja tog hand om sången, jag glömde småsaker osv. Blommor fick jag i massor, både lösa buketter och i kruka. De i kruka trivdes visst ute alltihop, men de fick inte torka ut (ojdå!). Jag har satt ut en och ska sätta ut två till på trappan. Den ena som med fördel kan sättas ut men inte får torka, har så fin kruka att jag inte vågar sätta den på trappan eftersom det blåser.

Det roliga igår är att folk blev just så överraskade av mina påhitt som det var tänkt! 

När alla gått hem var jag verkligen riktigt trött och såg fram emot en god natts sömn. Fick jag det, nejdå! För när vi kom hem från Wärdshuset var det hett som en bastu inne, och med nästan 20 man inne samt kaffedrickande blev det ännu värre. Så jag öppnade ett fönster och Denny öppnade dörren. Sen fick jag ägna min trötta natt åt att jaga myggor!! Sista myggan slog jag ihjäl vid 02.50, då var det ju nästan dager ute igen. Så då gav jag upp, och satte igång en maskin tvätt. När jag hängt ut den satte jag igång en till. Emellan tog jag en kopp kaffe och en smörgås och satte mig ute på trappan. Solen gick upp.

Sen försökte jag sova på förmiddan. Vid elva ringde Ingrid från jobbet, och ville att jag skulle jobba på Åbo på söndag, heldag!! Först sa jag ja, sen när jag vaknat sa jag "då får jag spräcka semestern?". Hon visste inte att jag hade semester utan jag stod först på listan av dem hon skulle ringa!! Så då slapp jag.   Åt frukost, la mig igen. Jag är bara trött idag, och det är Midsommarafton, så vad ska jag mitt nöt vara imorgon då??? Blir ingen Blekingeresa iaf!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards