Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Lena Carlsson - 13 juni 2010 23:01

Nu börjar jag bli riktigt trött så nu får jag skriva fort! Jo, nu har vi haft vår konsert "Människan och skapelsen" med Ingmar Nordström. Det var så roligt!!!   =  +  =   . Dessvärre höll jag på att säga så hade jag velat säga det till IN efteråt, men man kan ju säga att det var inte bara jag som ville säga honom något. Och publiken måste förstås få första tjing. Jag tänkte att han nog skulle vara med och äta smörgåstårta efteråt så då kunde jag passa på istället. Men det skulle han inte. Aja, det kanske kommer fler chanser.

Även fast jag haft "ögonkontakt" med mina äpplen hela dagen, för att komma ihåg att ta med ett till pausen mellan övning och konsert, så kom det förstås inte med något. A-C däremot hade med ett äpple och la ner ett till mig med, och så tog hon med extra mycket kaffe "ifall någon hade glömt". Som belöning för detta, fick hon bjuda Ingmar N ur sin termos! Eftersom hon även tagit med kakor till oss, fick han hälften av dessa med, och så bröt vi resten och tog halva var. Fast faktum är, att det var jag som sa, att hon ju hade lite extra kaffe med så Ingmar N kunde få! Så, även om hon fick äran, så stänkte en droppe på mig med!

Det var absolut fullsatt i kyrkan. Och efter konserten stod folk upp och applåderade!    . Det har bara hänt en gång förut, då hade vi sjungit med Musica Vitae. Så det var ju inte vår förtjänst, kan man säga (synd det). Då fick kantor Sonja fnatt, och vi tog "Låt oss tacka och lova Herren" en gång till, och då började folk klappa takten! Det lät kul. Har aldrig hänt innan vad jag vet!!

Av Lena Carlsson - 13 juni 2010 14:32

Igår var jag lika klantig som vanligt. Jag hade min egen mobil i byxfickan på jobbarbrallorna, och ja, naturligtvis blev den kvar där. Så idag när jag inte kunde hitta den hemma, fick jag ge mig iväg och se fall den var kvar på jobbet. Jag tänkte ifall den låg framme på bordet i källaren, kan ju vara lite onödigt! Men den låg i byxfickan - å andra sidan vad skulle den ligga där för. Ut i bilen igen, vad gör jag då, jo fintar bort bilnyckeln. Den fanns inte nånstans!! Det var några minuter som inte va så roliga, innan jag kom på att leta i påsen där jag har jobbarnycklarna.

Sen tänkte jag handla när jag ändå var där. Då kom jag på att jag bara hade en tjuga. Så där sprack det, fick köra hem.

Om en och en halv timme exakt börjar vi öva inför kvällens konsert med "Människan och skapelsen". Vid 18 är det dags!! Vi har fått order om att parkera bakom församlingshemmet, så att "publiken" får plats framme på vanliga parkeringen. Fick just en god idé: tänk om Kennert kunde skjutsa upp A-C och mig sen? Då blir ju en ruta ledig om min bil står i P-ås! Efteråt kan vi kanske behöva en 25 minuters promenad om vi ätit smörgåstårta. Ska man våga föreslå det på ett sms? Fast han har väl annat för sig förstås.

En och en halv timme kvar - och jag vet inte vad jag ska ha på mig än!! Känns som Moment Stressmoment. Typ. Och så får jag väl för all säkerhets skull leva utan kaffe till efter konserten. Ajajaj, blir inte lätt...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards