Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Lena Carlsson - 5 juni 2010 21:59

Någon därute, som heter ellen, har kommenterat och frågat ifall jag tror på Gud? Ja, jag har ju varit med i kyrkokören i en massa år, så det har ju påverkat. Kan jag väl säga.

Har varit i Älmhult idag, hälsade på Denny och Britt först. De var i sin kolonistuga, ett mysigt och framför allt lugnt ställe. Men alla var inte sams därute, det var ju den här Ulla-Britt... Hon stal utan vidare från dem som bodde där, inte bara utomhus utan även inne i stugorna. Så fort nån var ouppmärksam - och det är man ju, man har inte hela tiden järnkoll på alla grejer! - så var hon framme, snabbt! Den enda hon tycktes ha respekt för var Molly, Dennys och Britts hund. När Molly kom farande och skällde stack hon till väders illa kvickt! Ja, för hon är en kråka, inget annat.

En person hade t.ex bakat en sockerkaka och hade i kassen för sin fikastund i stugan. Kassen var inomhus. Detta hindrade som sagt inte U-B, hon tog sig in och tog hela kassen i näbben och flög iväg. Men som sagt, Molly höll sin tomt ren.

Jag undrar om jag ska fortsätta vara medryttare. Tycker det är flera gånger som det inte blir, det kommer saker emellan, och sen ska man ta igen det en annan dag och då hänger det efter. Som i tisdags, då var jag alldeles för trött inte minst i huvudet. Jag var nästan helt slut. Då måste jag ju egentligen ta igen det imorgon. Men då ska jag till G-ås, och för det första vet jag inte när jag kommer hem därifrån, och sen är det annat att göra och man är trött igen. Nja, tål att tänka på...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards