Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Lena Carlsson - 27 augusti 2009 17:20

Jag skulle egentligen skrivit om enbart svininfluensan igår, men jag svirrade iväg. Om djur, dock! Sen, när jag skulle gå och lägga mig 23:03, stod det en spindel modell harkrank precis framme vid sängen. Den var stor! Så jag fick mig en kvällspromenad, jag... Ja, jag satte en stor glasburk över den och petade in ett vykort under, och sen gick jag ända bort till andra sidan Hasselvägen med den. Om någon såg mig trodde de väl inte att jag var klok som var ute och gick med en glasburk. Andra går ut med sin hund...

Jo! Jag har hört någonstans att inte en enda gris har svininfluensan! Inte nån! Varför heter den då så? Förr hette sjukdomar Hongkong och Asiaten. Numera får djuren skulden. Och varför har vi då inte masslakt av svinen, så vi människor klarar oss? Det blev det ju när det var modernt att ha fågelinfluensa? De var ju åtminstone sjuka själva, fåglarna (många av dem i alla fall). Tur att jag slapp nacka mina undulater. Likaså sars, skylldes på hundar och vips gav sig människorna ut med käppar och påkar för att slå ihjäl hundar för att klara sig själva. En person hade slängt ut sin hund från sjunde våningen - för ifall att den skulle ha sars och smitta husse.

Vilket djur ska vi skylla på nästa år?


Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards