Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Lena Carlsson - 2 augusti 2009 21:52

Jag skulle bada i sjön ikväll men så fegade jag ur...

I fredags bakades det banankaka på jobbet på eftermiddan, men den hann inte svalna så den kunde serveras innan jag gick hem, så jag bakade en själv. Man får inte vara bortkommen. Den blev förfärligt mumsig får jag säga det själv! Det var inte utan att jag skänkte en viss hembakat-sugen Rosita en tanke.../;-) / På jobbet sa de att jag var tvungen att klippa gräset på fredagskvällen för på lördagen skulle det regna, men jag tyckte att jag orkade inte. Jag chansade, och visst fick jag rätt. Lördagen var som gjord för en dag i trädgården. Det blev mycket gjort!

Söndagen skulle ju bli regnig, så då passade det bra att städa inne... Men den blev ju lika solig den! Jag städade i alla fall, det var tvunget. Mitt i allt ringde en person från Solen och ville ta min kväll den 30:e - mot att jag jobbade ikväll!! Det hade jag ju liksom inte tänkt mig. Denna högsommardag, och jag skulle jobba... Nåja, jag gjorde det. Det var vamt och svetten plaskade om mig, så när Majvor sa att hon tänkt sig ett kvällsdopp lät det så härligt så jag tänkte att det gör jag med. Hela vägen ut till Böksholm kände jag på mig att jag borde inte göra det, och när jag kom närmare kände jag att jag absolut borde vända - men det gjorde jag inte. Förrän jag kom till badplatsen: där stod en ljus stor bil och en liten med buckla. Dessutom luktade det rejält av brandrök. Inte grillrök utan brandrök. Jag vände på en femöring. Där är så mycket träd och buskar att det är läskigt liksom! Man vet aldrig. I Braås är det minsann likadant. Varför måste det vara så lummigt? Så jag fick köra hem och duscha. Suck suck.


Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards