Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Lena Carlsson - 20 augusti 2009 22:41

Shema sa igår att hon, på p-mötet i Blekinge, kände sig förflyttad tillbaka till Kosovo. Hon var lite avundsjuk på G-ås. Det är reda med Shema! Så kunde gott de andra med ha sagt, hahaha!

Vårt nya schema, apropå Shema, var med bättre än vi trodde, undrar lite bara varför man ska börja klockan ett när man har c-tur. Mitt i maten? Det verkar inte så smart, ska man överta nån matning då? Det är ju inte säkert att det går. Och de delade turerna är tillbaka på 10 timmar. Men jag har bara en på fem veckor, tack och lov. På söndagen dessutom, med två dagars ledighet efter. Vi har alltid ledigt två dagar före och efter helg på nya schemat, det är en klar fördel.

Nu vill mina pippilater sova, hoppas de sov en lur innan jag kom hem. Jag ska ta kvällskaffe, annars kan man ju inte sova. Vi höres

Av Lena Carlsson - 20 augusti 2009 06:35

Det lönade sig att jobba den där fjärde helgen! Farmartjänst kom, vi träffades i E-boda kvart över 8 på morgonen för vidare färd. He-he, tyskarna låg och sov i godan ro i knäpptystnaden... De blev raskt väckta när Magnus Jönsson drog igång trimmern! Nåja, har man grannar med planer så har man! Det är inte givet att man bor ostörd hela semestertiden, ens mitt ute i skogen.

Så MJ körde på, jisses han såg ju helt andra saker än hemmablinda jag, och jag kom efter med högaffeln. För den räfsan jag vet jag haft, var borta. Likaså skottkärran. Har man haft inbrott så har man. Det blev att gå med gräshög efter gräshög, en och en, till skogen. Jag höll på tills både jag och tiden tog slut. Då hade jag kören på kvällen!! Efter det orkade jag inte ens dricka kvällskaffe...

Men mötet blev bara så perfekt. Solen sken från en molntussig himmel, gräset som var kvar doftade hö, vi satt ute... Det är precis så jag vill visa upp stället!! Inte ens nya schemat kunde sabotera stämningen, det var inte så farligt som vi trott. Sen vid 15:00 gick tyskarna ner till badstenen. Det var bara det att det gjorde vi med fem min efter, de andra ville ju se sjön med... Då klädde tyskarna på sig och gick igen. Jag undrar när jag kan åka ner och visa mig där igen...



Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards