Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Kyrkan by night - och jag

Av Lena Carlsson - 25 oktober 2009 10:32

Idag är det söndag och regn... Och det regnar inte måttligt heller, det öser på bra. Jag ska ut och plocka granris, som tur är så måste jag förstås inte, men när det är gjort så är det. Jag var bland de sista att byta till höstblommor på kyrkogården, då ska jag väl vara bland de första att risa i alla fall. Förra, eller var det förr-förra, året, var jag på konsert den kvällen och glömde vilken kväll det var. När jag kom hem hävde jag mig i soffan framför tv:n, och först efter det kom jag ihåg mig. Då blev det ett rivande: var är lyktan, var är ljuset, var... Klockan var halv tolv när jag körde ner till kyrkan. Snacka om att vara ensam där. Men som jag inte har några ovänner under marken, var det inga problem för mig.

En annan gång när jag också kom dit på kvällen, tio nånting (after work, typ), var det inte heller någon där. Bara fladdermössen flög omkring. Men det hör till så det gjorde heller inget.

Igår när jag gick ute i trädgården fick jag en så bra idé till en ny fråga till min omröstning. Svaren fanns där med. Men eftersom jag inte sprang in med en gång och skrev dem, så har jag glömt dem. Hmm!! De var ju bra ju! Men förut när jag diskade kom jag på en ny. Nu ska jag ta elvakaffe. Vi hörs.

 
 
Ingen bild

famoja

25 oktober 2009 16:33

Jag tror inte du har några ovänner.... det är värre med mig ...för sticker man fram hakan så får man ju räkna med smällar..... Men om man har ovänner säger det mer om ovännen än om mig eller...?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 25 oktober 2014 18:06

Idag har jag en slöööö dag, antar jag! Först körde jag in till torget och köpte ljung samt en krans, så nu kan jag ge mig ner och fixa graven när jag vill, och sen hem och äta frukost. Den blev sen den, ja... Nåja sen har jag inte gjort mer. Behöver ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2014 18:56

Läser andras bloggar och tänker att jag kanske behöver skriva något själv... Fast vet inte vad. Efter detta ska jag i alla fall koka potatissoppa för det skulle jag gjort igår, men som jag höll på med annat så tog tiden slut. Dystert väder är det, ...

Av Lena Carlsson - 17 juli 2014 14:51

Jaha, jag hade tänkt stänga av datorn men nu har undulaterna somnat så ja, då får jag väl låta dem sova en stund då. Annars hade jag tänkt gå och sätta på en kopp java, det är ju tre timmar sen förra gången! Ute är det bra väder, dvs inte strålande s...

Av Lena Carlsson - 9 juni 2014 17:13

Jo, jag tänkte som så att ett inlägg här i halvåret kan ni ju ändå få... så här kommer ett. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det är tur att datorn kommer ihåg mitt användarnamn och lösenord. Min arg-blogg har jag däremot tappat bort - ig...

Av Lena Carlsson - 7 april 2014 10:47

Läste en annan persons blogg och kom på vilken evighet sen det är sen jag var här... Oj då. Jaha, det har blivit vår säger de. Förvisso kallt ute. Jag funderar på vilken dag eller vilka dagar jag ska gå ut med Daisy denna veckan. Ikväll kommer ju Lin...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards