Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Lena Carlsson - 20 oktober 2009 15:13

Vill först upplysa famoja om, att det är inte jag som kör full gas och det skriker i däcken. För det mesta, som sagt, är det Ekeborna som blir drabbade  Tungan ute! Har du frågat Rosrot? Eller Vonka-plonka?

Igår bakade jag bröd, det blev 5 limpor med olika namn. Två avlånga och tre runda. En av de avlånga skulle ha blivit en och en halv eftersom grundreceptet var på 3 limpor, men när jag kom ihåg det, hade jag redan fått en så fin limpa av degen att jag inte ville ta sönder den igen. Så den blev stor den! Jag har för mig att en jobbarkompis sagt, att hon smörjer dem med kaffe och honung efteråt. Om jag inte minns fel? Fick för mig att pensla med mjölk och honung, men honungen var absolut av en annan åsikt. Den sprätte iväg ner på golvet.

Förut idag körde jag en maskin tvätt, kulör. Sen iväg till stallet. Där är ju bara så lerigt nu i hagarna, och Ramonas ben var därefter. Så när jag kratsat hovarna var jackärmarna lika leriga dom... Så nu går tvättmaskinen igen. Frågan är bara var i jösse namn jag ska hänga det. Det har jag ingen aning om.

Nu ska jag inmundiga (se vilka ord jag kan) eftermiddagskaffet, sen ska jag iväg och köpa morötter och palsternacka till middagen. Här ska ätas rotfrukter idag, jag hade coronsås igår. Aj-aj-aj!

Ser att Midas fått en prick över vardera ögat. Undrar vad det är. Men han kvittrar i alla fall, och vänder sig ibland mot spegeln och skäller på den. Flye ser inte piggare ut han, de har haft två sena nätter förstås. På grund av mig.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards