Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Lena Carlsson - 6 oktober 2009 13:37

Jaha minsann. Det var lite mer under tvättstället än vi trodde. Det var modell bryta upp golvet. Typ fukt. Så nu står toastolen ute i hallen. När inser man att man behöver den - när den som i vanliga fall är instängd eller när man ser den för sig själv i hallen? Just det: nu naturligtvis! Nåja, jag ska snart till jobbet på extramöte, jag får väl gå där. Ovanpå detta fick jag erbjudande från Riksgälden idag, att köpa en trave premieobligationer. Helst ska man ta 10 stycken! De kostar bara 5000:- / styck. Men just nu känns det ganska långt bort, om man säger...

Medan Ottossons började här, var jag hos Ramona! Även om inte vädret var det bästa, molnigt och lite rått, så var det mysigt att höra henne lufsa i de nerfallna löven Skrattande! Det gick en häst till i hagen idag, så jag tänkte att vi nog kunde ta en tur på vägen. Men så hörde vi Lilla Ramona gnägga så ledset och övergivet - hon stod själv vid stängslet - så vi vände direkt. Och harvade på fältet igen. Hade ju varit lite kul annars att kunna ge sig ut någon dag, när det är så fint i naturen! Men verkar inte som det ska bli så.

Det stod en helsida i "Allt om trädgård" om höstgrävning, för och emot. Det roade mig. Man kunde, istället för grävning, ägna sig åt täckodling. Jag har mina skäl... Hur svårt som helst kan det väl inte vara? Och i "Villaliv" stod det om hur man gör om sitt badrum till lyxigt spa. Kanske jag skulle passa på när de ändå är här Flört? Fast förstås, det stod inte vad det kostade, det gjorde det inte. Hmmm...


Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards