Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Lena Carlsson - 16 oktober 2009 10:06

Jaha, igår skulle kören sjunga på äldreboendet här. Jag höll på att skriva ålderdomshemmet - hur gammalmodig är jag? I alla fall. Vi skulle sjunga ihop med pensionärskören, d.v.s de skulle sjunga igår och vi en annan dag, men så kunde vi inte någon annan dag, för det var alltid någon som jobbade. Så det slogs ihop. Hmm - jag var den enda som kom från vår kör. Gunilla som jobbar på stället skulle kommit ner, men icke då! Den andra var hostig. Och A-C Svensson ringde mig redan klockan sju på morgonen, hade fått annat att göra. Så ja, där stod hela kyrkokören på en person! Sonja kantor lovade dock att nya kantorn skulle sjunga med mig, de två sånger som inte pensionärskören hade.

Skedde det så? Nee-eej !!! Eller ja, den ena. Bara det att hon klämde i med diskantstämman, som jag aldrig varit i närheten av. Dessutom har människan absolut gehör. Kul det. Och till andra sången, "Se på din värld", spelade hon. Så jag fick sjunga den själv (ja, ihop med Sonja, men ändå).

- Det är bara att klämma i, det lät så bra förut!

Det fattar ju var och en att det inte gjorde. Men å andra sidan, de gamla kanske hörde lite dåligt.

Vi började förresten alltihop med sånger som bara pensionärskören kunde. Så jag stod som ett fån och fick mima. Jag har inte en aning om hur t.ex "Flygarvalsen" går.

Så hem, byta kläder och upp till Ramona! Bara hon fick välja grind, så gick hon snällt med ut ur hagen. Hon var klippt precis som de andra, och på baken hade någon klippt ett hjärta! Hon var så fin!! Sen har hon fått en utebox, så hon kunde stå med en halvdörr stängd, och titta ut. Vi stövlade runt i ridhuset, utförde lite dressyrövningar. Sen ville inte Ramona gå in igen. Alltså, hon är den enda häst jag vet som hellre går in i ridhuset än ut!!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards