Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Lena Carlsson - 5 oktober 2009 11:33

Ja hörni, visst har jag tur med vädret? Idag är jag ledig efter helg, och vips är det sol och nästan ingen blåst! Har ni lediga haft det kul i helgen?

Mitt ärende är: har man ont om pengar och inga utgifter i sikte, så ska man skaffa sig. Så man får lite kramp i alla fall. Jag tänkte byta matta i toautrymmet idag, och när jag ändå var i dom tagen så tänkte jag på att fixa tvättstället med. Det har runnit lite långsamt en tid, och nu ännu långsammare. Fram med pumpen och på med varmvatten! Hej och hå, är man husägare så är man! Och jodå, nu rinner det full fräs igen. Bara det, att vattnet rann inte rakt ner i röret, utan droppade ut på halva vägen så att säga... Fick hämta en spann, och satte en såndär papphistoria som är i mitten av hushållspapper ni vet, som rör. I det läget ångrade jag att jag använt så varmt vatten. Jag fick ju typ glädje av det en gång till. Det finns ju en liten "skål" man ska ta bort och rengöra (det är där det rinner ut), och när jag skruvade dit den igen, märkte jag att hela röret gippade.

Ja, så nu sitter jag och väntar på Ottossons! Han trodde inte att det var något allvarligt och det tror inte jag heller, men fortsätter det droppa så blir det ju allvarligt.

Annars hade jag planerat att ge mig ut och se om mina trattisar har växt av regnet eller kolat av frosten. Men man ska inte planera. Nu har Midas ett dun som fastnat vid vaxhuden nånstans och han får inte bort det. Och eftersom han inte är så tam att han direkt lider av det, kan jag inte hjälpa honom heller.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards