Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av Lena Carlsson - 30 oktober 2009 11:27

Ja du famoja, att de skär av stämbanden på djuren är gammal kunskap för mig. Annars skriker ju kanske djuren och stör de strängt upptagna forskarna. Eller får gubbarna tinnitus. Ett annat alternativ är, en sorts medel som gör att man inte kan röra sig men all känsel finns kvar. Nån sorts pilgift från början.  Tyst

Nu brakar det iväg mot helg. Jag har ju som vanligt ett krokben: kören. Ajaj som jag säger!! Men jag hade tänkt åka in på torget lördag förmiddag. Dumbom, jag får väl åka in en annan lördag. För nu är det kören vid halv tio redan. Utan att ha varit med på övningarna ska jag klämma i, vi blir fem stycken varav naturligtvis överskott på altar. Jag undrar vad proffs-Ingrid säger när jag mimar?

Mer att skämmas för: jag var inte hos Ramona igår kväll. Skäms Jag var helt enkelt för trött, det är väl ingen orsak men det var jag. Vid halv sju fick jag huvudvärk dessutom som satt i hela kvällen. Är väl märkligt att man inte kan köra full fart från uppstigning till läggdags??  Flört

Igår köpte AMF en helgskinka som hon skulle koka en timme eller två. Jag köpte en fläsklägg som kokade lika länge. Idag ska jag göra rotmos till den. Och en kalops som heter "Lenas goda kalops" (jag är fullständigt oskyldig till det namnet!), som ska frysas för kommande dagar. Och så planerar jag något som heter "Vitkålsgratäng" och var förvillande likt kålpudding. Ovanpå detta är jag bortbjuden på middag efter kyrkbesöket imorgon. Obestämd. Ja, hur får man ihop sådant?? När jag körde till affären stod förresten Vonka ute på jobb-balkongen. Det kunde hon väl hållit sig för god för, att stå där just då? Nu ska jag ringa ett samtal i alla fall, sen ska jag iväg och fixa krans, det är ju ljuständning i kväll. Och så ska jag inte börja en diskussion för/ emot Halloween. Det spar jag till en annan dag (den där lördagen jag kommer till torget t.ex Nästa lördag jobbar jag). Vi höres.



Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards