Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Lena Carlsson - 28 oktober 2009 09:39

Det slog mig idag att det är storhelg på gång - Alla helgons - och att jag är treledig! Och har fått lön! Vilken kombination va! Dessutom hade jag mer kvar av förra lönen på kontot än jag trodde, yippie. Det är ju nästan så man kan unna sig något - utöver att fulltanka bilen alltså. Vi får se vad jag gör åt'et!

Vid tio ska jag ringa till banken, både den i samhället och den i stan. Från Växjö hade nån snubbe ringt igår, jag får en aning om att jag får nån ny kontaktman där. Jag som är så inkörd med Håkan Eriksson! Fast ok, han var ju också ny en gång. Sen ska jag äntligen ner till kyrkogården och lägga ut granriset, idag måste det bli av.

På msn läste jag en, i mitt tycke, sorglig grej om några panikslagna delfiner som blivit instängda i en lagun. Överskriften var "de grät hjärtskärande". Nu slutade det hela med att de blev utsläppta i det fria igen. Jag är väl banslig men jag reagerar alltid på djur som råkar illa ut. Sen tänkte jag på delfinerna i Kolmården. Hur klarar de sig, de är ju verkligen instängda? Ja, det finns så mycket som människan gör mot djuren, det finns nog ingen som kan hålla reda på allt. När man läser om det i tidningen så är det ju efteråt. Och alla försöksdjur, vet folk hur de kommer dit och hur de har det? Tror inte det. Jag försökte få påskrifter mot det en gång på jobbet. I utegruppen gick det bra, men de andra la mina papper underst i högen. Underst! Jag vet en skolklass som varit på studiebesök på ett sånt där ställe. Men in till stället där de gör försöken, är det låst och tillbommat. Ingen ska kunna komma in.

Vill man vända på det kan man ju säga, att mina undulater är instängda i bur. Men de får leva sitt liv, jag gör dem ingenting man inte ska. Och så länge de kvittrar och putsar sig typ hundra gånger om dagen, så trivs de ju!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards