Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Lena Carlsson - 19 maj 2010 19:50

Nu har jag klippt gräset. Hej min dåliga kondition! Men när man duschat och tittar ut är det värt det.

 
Av Lena Carlsson - 19 maj 2010 13:12

Igår när jag mailade och bloggade, var klockan en hel del. Så när jag var klar, kvart över elva på kvällen, hängde jag knappt ihop i ett stycke. En del av mig orkade bara sitta kvar på stolen, en annan del ville snabbt i säng, men mellandelen måste absolut ha kaffe! Dessutom var jag nästan lika hungrig som trött, övervägde att koka gröt för det går fort och är lättätet, men kände att till och med det tog för lång tid, jag skulle inte orka hålla mig uppe så länge. Så det fick bli något ännu mer lättgjort.

När vaknade jag sen idag då? Kvart i fem!! Gick ut för att hämta tidningen. På gången ut låg en krossad snigelsnäcka - och en mördarsnigel som åt på den. Det var ingen vidare bra start på dagen, typ. Dessutom hade inte tidningen kommit, utan jag fick ge mig in igen. Sådär tio minuter senare kom den, och då fick jag ge mig ut och se de där äckliga sniglarna igen. Jag menar, jag var ju ändå tvungen att se var jag satte fötterna så jag inte klev på dem!

När jag tagit en kopp kaffe och läst lite tidning, gjorde jag hel frukost och fortsatte på inslagen väg. Sen kröp jag ner igen. Fem över nio väckte telefonen mig, men det var något call-samtal (såndär som vill sälja eller ställa frågor) så jag struntade i det. Nästa gång jag såg på klockan var den tio över elva. Steg upp!

Just nu söker jag efter Blekinge hästskjuts, men de tycks inte ha sidan kvar. Synd! får väl leta vidare vid tillfälle. Däremot har jag fått kontakt med Värdshuset, och de hade ledigt den kvällen. Tjo-ho!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards