Alla inlägg den 13 maj 2010

Av Lena Carlsson - 13 maj 2010 20:53

Igår sa jag på jobbet, att imorgon ska jag antingen ha gökotta eller börja dagen med en runda i elljusspåret. Ha - jag gjorde bägge delar! Fast inte samtidigt, först gökotta, ja, skogsfågelotta vid sjön i Lilla Heda. Sen det andra.

Det kröp en svensk skogssnigel i LH, och jag undrade för mig själv hur den ser på livet. Hur kan de bara veta vart de är på väg egentligen? Om de rätt har ett mål med sin färd, så tar det ju sån himla lång tid att ta sig dit, att de borde glömma det under tiden...

Det var förresten ingen bra tid att gå i elljusspåret, för det var massor av sniglar där med. Man fick se sig för hela tiden. En måste varit en korsning mellan svensk/spansk, den var otäckast av dem.

Jag sa också igår, att när jag kommer hem ska jag äta frukost, och sen lägga mig igen. Gör man nånsin så, när man äntligen har en ledig dag? Nejdå! Jag satte igång att baka bröd! Italienskt lantbröd, och så satte jag en deg till kalljäst bondbröd. Fast det skulle stå kallt tills ikväll, så på eftermiddagen fick jag dra igång ugnen igen. Så jag bakade vetebröd - smörrutor - samt bondkakor och sirapskakor med.

Så nu ikväll är jag allt lite trött! Tänkte krypa i säng tidigt, inte lägga mig men ta kvällkaffet där och lösa korsord eller något. Det är så kusliga moln ute, undrar vad de vill. Imorgon kommer de från avc och ska installera nya tv:n. Jag undrar verkligen hur jag ska få ut den gamla. Atlet, någon?

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards