Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Lena Carlsson - 1 maj 2010 19:31

Den 27 februari skrev jag om ett utmagrat stackars rådjur som gick över vägen. Nu, eller ja inte denna veckan förstås men för bara en liten tid sen, hittade en familj på M W:s väg, ett lika magert rådjur dött i sin trädgård. Det är bara så sorgligt.

Men denna vintern var elak mot rådjuren. Däremot inte mot mördarsniglar och fästingar!! Varför inte???

Av Lena Carlsson - 1 maj 2010 18:49

Jag vet egentligen inte vad jag ska blogga om idag... Har jobbat 7 - 16, men det är ändå så regnigt så det gjorde inget. Ha-ha: det är nog många som är tacksamma att det har regnat just, så slapp de ta med sina onda huvuden ut i trädgården och jobba! Mo-ha-ha!

När jag slutat jobbet skulle jag in och köpa pålägg, vem kommer då samtidigt cyklandes, jo Inger förstås. Så naturligtvis slutar det med att jag följer med henne hem på kaffe. Och vips har två timmar flugit iväg. Hon är rolig, säger jämt att man måste komma och hälsa på - för att sen säga att hon nyss vaknat efter ha ha jobbat natten! Hon säger att det är bättre att jobba natten än dagen, och att hon skulle kunna jobba både dag och natt, så ofta ringer Bingan. Varför jag föreslog att hon skulle flytta in på S-gården, det finns ju lägenheter lediga just nu. Fast Inger sa, att hon väl kunde bo i IG:s förra rum, det som är vilorum nu.

Min lätthelg, alltså denna, jobbar jag ca 30,5 timmar inalles. Den andra jobbar jag ca 40,15 timmar! Bara helgen, alltså om man räknar fredag - tisdag! Och då har jag jobbat 22 timmar i början på veckan först. Med en ledig dag emellan. Och en efter. Sen har jag 14,65 timmar till för att avsluta veckan. Efter lätthelgen  har jag 17,5. Fast nu på tisdag är jag inte ledig heller, då är det utbildning heldag. Så nu blir det fredag-torsdag i ett kör. Med imorgon som enda sovmorgon! Ja, här gäller det att inte ligga på latsidan bara för att det är helg!!

Och då, som sagt, är det tävlingar i stallet med, så egentligen skulle jag varit där också...! Om inte annat så nästa helg, och vad ska jag vara ledig då för...?

Av Lena Carlsson - 1 maj 2010 06:12

Vi har fortf inte fått veta när vi får semester i år. Om vi får nån alls, ha-ha... Och vi får INTE boka resor sålänge vi inte vet! Ja, ja...

 

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards