Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Vår dag med Ulmina i Blötan

Av Lena Carlsson - 24 juni 2010 15:42

Dåså är den stora dagen här! Med andra ord har jag egentligen inte tid att blogga, ha-ha! Men nu tror jag allt är gjort, kjolen ska torka med bara, helst innan gästerna kommer! Spolade hastigt av den förut och hängde ut den i solen. Tunn är den så det ska nog gå. Annars är allt klart, visst finns det fortfarande en och annan dammtuss och sånt i vissa hörn, men det är mest hörn där de ändå inte ska titta, gästerna!

Igår var Inger och jag i Tingsryd och åkte hästskjuts. Gud så skönt det var!! Hästen hette Ulmina och var brun med bläs. Ardenner. Vad kusken hette vet jag inte. Inger är ju rädd för hästar så jag tyckte detta var perfekt för henne, vilket det också var! Hon spann som en katt, sa att "här sitter jag som en prinsessa!". På hemvägen hade hon också riktigt roligt när hästen satte av i trav (det gick mycket fortare hem än ut).

Vi åkte från Tingsryd till Blötan, där det var rast. Turen gick i skritt och trav, längs banvallen mest, alltså genom skog och inga bilar. Vagnen var en höhäck.

I Blötan stannade vi och rastade vid sjön. Jag hade med smörgås och kaffe (förrätt), kycklingben (varmrätt) och varsitt äpple (efterrätt). Ha-ha! Naturligtvis fick även Ulmina ett helt äppel. På den stranden - där är så grymt vackert - kan man utan vidare sitta och glo en hel dag. Jag menar nu inte på dem som badar, utan över vattnet och på de bokar som växer runt om.

När jag kom hem var det första jag fick se, att de nya gardinerna passade exakt ihop med ljusen. Så jag fick byta gardiner! Sen var det dukning och sånt, och sen ut och plocka blommor. Efter det var den dagen gången...

Om två timmar nu kommer mina första gäster. Nu är jag inte så nervös, men gud jag har varit!!! Och problemfritt har det absolut inte varit. Men det ska nog gå...

 
 
Ingen bild

famoja

25 juni 2010 09:11

Ja, det gick väl problemfritt ingen av gästerna kunde se att du varit så nervös.....hoppas att du själv kände hur trevligt du har "domat" med allt. Än en gång tack för maten.. Nu kan du slappa den sista delen av din semester Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 25 oktober 2014 18:06

Idag har jag en slöööö dag, antar jag! Först körde jag in till torget och köpte ljung samt en krans, så nu kan jag ge mig ner och fixa graven när jag vill, och sen hem och äta frukost. Den blev sen den, ja... Nåja sen har jag inte gjort mer. Behöver ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2014 18:56

Läser andras bloggar och tänker att jag kanske behöver skriva något själv... Fast vet inte vad. Efter detta ska jag i alla fall koka potatissoppa för det skulle jag gjort igår, men som jag höll på med annat så tog tiden slut. Dystert väder är det, ...

Av Lena Carlsson - 17 juli 2014 14:51

Jaha, jag hade tänkt stänga av datorn men nu har undulaterna somnat så ja, då får jag väl låta dem sova en stund då. Annars hade jag tänkt gå och sätta på en kopp java, det är ju tre timmar sen förra gången! Ute är det bra väder, dvs inte strålande s...

Av Lena Carlsson - 9 juni 2014 17:13

Jo, jag tänkte som så att ett inlägg här i halvåret kan ni ju ändå få... så här kommer ett. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det är tur att datorn kommer ihåg mitt användarnamn och lösenord. Min arg-blogg har jag däremot tappat bort - ig...

Av Lena Carlsson - 7 april 2014 10:47

Läste en annan persons blogg och kom på vilken evighet sen det är sen jag var här... Oj då. Jaha, det har blivit vår säger de. Förvisso kallt ute. Jag funderar på vilken dag eller vilka dagar jag ska gå ut med Daisy denna veckan. Ikväll kommer ju Lin...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards