Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Lena Carlsson - 25 januari 2011 20:41

Ja, jag fortsätter väl med att tala om mina dumheter då! Idag har jag bara gjort två men den sista var störst. Jag har som jag sa, verkligen varit och dumpat min tunga säck hos Emmaus, men naturligtvis körde jag inte härifrån förrän det började snöa. Så att jag skulle behöva tro att det var halt och eländigt. Fast man kan ju köra sakta och som folk, så kommer man hem i ett stycke som jag gjorde. Dessutom snöade det nästan inte alls andra sidan Galtabäck.

Sen har jag hela dagen  väntat på kvällens "Halvåtta hos mig". Jag skalade potatisen redan halv sju för att vara riktigt redo. Vad gör jag sen? Jo, sen glömmer jag tiden och får för mig att det börjar 20.00 Jag inbillar mig att "Halvåtta hos mig" börjar klockan åtta!! Så himmelens dum är jag! Så då var det ju handboll, så jag får väl se det istället och låtsas att det är det jag skulle sett. Det går i repris imorgon, då är jag på jobbet så jag får väl låtsas att jag ser det då, ha-ha-ha.

Av Lena Carlsson - 25 januari 2011 12:30

Idag är planen att köra till Emmaus med en säck som står innanför dörren. Tror jag nämnt den säcken förr! Bäst det är så lägger jag i något... Men nångång måste jag ju ändå göra mig av med den, och idag känns som ett bra alternativ. Och så ska jag gå över vägen och tömma kassen med allt till miljöstationen. Över vägen...och ändå svämmar kassen över... Det tycks vara svårt att masa sig över vägen...

Det är så tråkig väg upp till Emmaus, så jag tänkte om någon ville följa med som sällskap. Men de enda som kan komma ifråga...nej nu fick jag en annan idé! Undrar vad Birgitta och Ragnar gör idag?? De bor ju med lite god vilja också längs vägen! En gång tänkte jag i all enkelhet ta med dem i P-ås, då körde de fram sin  bil och hängde på släpkärran! Friska tag! Och vem handlade, jo de, inte jag!

Håller fortfarande på att skriva rent en massa smålappar med recept på... Skriver in dem i Work alltså och skriver sen ut dem, och sätter in dem i pärm! Det ni, det trodde ni inte om mej!! Nu har jag bara två lösa lappar kvar.



Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards