Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Lena Carlsson - 9 januari 2011 12:23

Läste nu, vad jag skrev nyårsdagen. Det stod: hur mycket ska vi slå vad att jag jobbar den kvällen som Marie Göranzon har sin dag?

Vet inte om nån antog vadet - men jag vann! Jajamen, jag jobbar den kvällen!!!

Av Lena Carlsson - 9 januari 2011 11:52

Idag läste jag resten av morgontidningen som kom igår. Den som spar han har - tidning alla dar! Det står iaf, att det är olagligt att ta med sig sopor hem från sommarstugan. Om så mycket som ett kolapapper, så är man skyldig ha soptunna med tömning året om. Jaja - vill de köra upp till mig vintertid och plöja sig väg i djupsnön (eftersom jag inte är där och skottar) så visst. Men som läget är nu så vill de inte det, och de gånger jag är där utöver sommar, tar jag hem det som blir.

En undran förresten: får jag ta hem disken därifrån och diska hemma? Och ta med den ren nästa gång? Och ifall jag äter ett äpple i sommarstugan - kan jag då inte slänga skrutten där jag är, det går ju ändå tillbaka till naturen?

Jag har förresten tagit med det jag skulle slänga i komposten, i egen bil, och slängt där, på ett särskilt ställe (i tomtgränsen, men på egen tomt). En av gångerna blev jag t.o.m stoppad i Växjö (de nyutexaminerade skulle ut och jobba!), men hon sa inget om det (trots att bilen luktade skurk kan jag tillstå). Så mycket för den olagligheten.

En sak till stod det, som jag dock står utanför. Man får inte sätta in pengar åt sitt eget barn, utan att båda  föräldrarna skrivit på. Detta får mig att tänka på en mamma, som skulle ta ut pengar åt sitt barn. Det fick hon inte, om inte barnet självt skrivit under (mamman sågs väl som "bud"). Barnet var tre år.

Min mamma skulle fyllt år imorgon. Så nu överväger jag, ifall jag ska lägga en blomma eller tända ett ljus. I så fall ska jag tända ljuset ikväll (jobbar till 22, he-he) för imorgon börjar jag jobba 7:00, det blir så hiskeligt tidigt då...

Och förbereda mig för ännu en sömnlös natt, blir alltid det när jag slutar 22 och börjar 7:00 nästa morgon. Den andra denna helgen, bingo. Vet inte hur jag ska komma tillrätta med det. Det sägs att man ska stiga upp samma tid alla dagar, men vem vill stiga upp 05:15 en ledig dag??? Idag har förresten min granne skottat, rätt att det inte snöade vare sig igår eller inatt. Hm!!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards