Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Lena Carlsson - 2 januari 2011 13:47

Jag stängde av datorn nyss, för jag skulle se Fångarna på fortet, reprisen. Jag hade rättat mig efter tiden som stod i tidningen. Som alla förstår var den fel, och programmet var så gott som slut.

När jag satte på datorn igen, tyckte Telia AutoStore att jag skulle uppdatera. Någon som tror dock, att programmet svarade? Nej, det gjorde det inte. Fast det går inte att avsluta det heller.

Så erbjudandet kvarstår. Får se vad jag hittar på nu istället. Skulle behöva aktivera in Lina på jobbdatorn t.ex., kanske skulle köra dit och sabotera den med? Inte för att jag vill åka dit, utan ändå. Så kan de inte skälla på dokumentadministratören för att det inte är gjort. Såvida inte bilen havererar på vägen dit förstås.    

Av Lena Carlsson - 2 januari 2011 13:19

Igår skulle jag göra nyårsfest-mat! Ja, för på själva Nyårsafton var det både smörgåstårta och sen fläskfilé med potatisgratäng på jobbet, och sen på kvällen var jag i P-ås! Så får man göra det man själv skulle vilja ha, så att säga, dagen efter! Dt var iaf nyårsdagen... Hm ja, så hade jag en halv creme fraiche, typ 1 dl alltså. Först gjorde jag risgryns-pannacotta. Där ingick det just 1 dl creme fraiche. Så jag hällde i det.

Tilläggas kan, att jag på morgonen var och handlade.

Sen gav jag mig i kast med (mandel-)potatisplättar med löjrom (utan mandelpotatis, de är så dyra). Naturligtvis ingick där 1/4 dl creme f... M-hm... Det var ju väldigt lite, det hade jag kunnat avstå i pannacottan...men nu var det såhär... nåja, det jag inte visste om hur det ändrade smaken i potatisplättarna, led jag ju inte av! Det gick säkert bra ändå... Däremot skulle det varit creme f även ovanpå plättisarna sen, ihop med rödlök och rommen då.

Så var det räkrullarna. Hacka räkor, blanda med dill, majonnäs, citronsaft och nej...det är inte sant: creme fraiche! Jag fick helt enkelt speta iväg till Rottne och fixa detta. På min trappa var rena isen, så det var inte kul.

Idag skulle jag beställa lite från ellos. Med datorn. Nån som tror att det gick? Nejdå! Jag hade glömt lösenordet som vanligt, och det gick väl att få tag på - men de sände det till min gamla mail-adress! Försökte lägga in ny - gick inte. Försökte registrera mig som ny kund - gick inte. Stenkört hur jag än gjorde. Fick ringa upp dem.

Igår kväll såg jag Stjärnorna på slottet. Hur mycket ska vi slå vad om, att jag jobbar den kvällen som Marie Göranzon har sin dag?

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards