Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Lena Carlsson - 6 januari 2011 18:39

Jah, god planering ger tid över! Det är ju det de säger  på jobbet, att vi planerar dagen fel när vi inte får tid över! Ha-ha-ha! Det kommer folk till mig om en timme ungefär, och redan nu har jag pajen i ugnen. En kasslerpaj. Och vips fick jag tid över till att blogga ett inlägg! Sen ska jag duka och sånt, men jag vet minsann inte var - vid bordet eller framför tv:n? Beror ju på när de kommer! Vi ska se "Göta kanal 3", ska båda se den så kan man ju lika gärna se på samma tv. De tyckte först att jag skulle komma dit, men jag är ju så ofta där att det är pinsamt, så jag var en aning envisare. Ha-ha! Till kaffet ska de få semlor minsann!

Igår såg jag Filips och Fredriks årskrönika, tänk vilka misstag man gör. Det var inte bra många minuter i taget enligt mig. Ja, sen är man så dum att man tror att det ska bli bättre. *suck, att man aldrig lär sig*

Snö och snö och snö... Skottar mig fördärvad. Grannarna med. Idag gick förresten den nya grannen förbi och kommenterade snön och skottningen, han jag skrivit om innan som jag tror är taxichaufför. Han var trevlig. Igår skulle jag in till stan, redan innan jag lämnat B-ås hade jag satt bilen i två drivor... Trodde att det är säkert inte meningen att jag ska komma till stan (jag skulle ha tag i kalkonfilé, det finns inte här), det händer säkert något längs vägen. Men det gjorde det inte, jag träffade t.o.m Johan Lindstrand, förra prästen här. Trevligt! Det var bra på hans tid, nu är varken han, kantor Sonja eller kören kvar. *suck igen*

Nej, nu måste jag rycka upp mig och fixa vidare. Det är tre saker kvar att göra: skurspannen ska inte stå framme, dammsuga sistan och varför inte tvätta håret, kan väl se socialt ut? Behöver klippa luggen, men ja, inte just nu.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards