Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Lena Carlsson - 1 mars 2010 13:12

Idag har jag varit ute en del, gått till soptunnan, till miljöstationen och gått en runda i allmänhet. Iförd vad jag tror är vinterskor. De är ju fodrade? Men till slut var det så det nästan plaskade när jag gick, de bara hinkar in vatten! Hur roligt är det?

Så mötte jag en dam med som var ute och gick. Hon klagade på vädret. Nämen hurdana är folk?? När det nu, efter denna mastodont-vinter, äntligen blir töväder ska man väl inte klaga! Fast det förstås, hon hade kanske velat ha kvar vinter och minusgrader, vad vet jag. Därom håller jag inte med i så fall. Vägra vinter nu!!


All snön på garagetaket, som jag hade bry för, har susat ner! Den ligger i drivor under, åh vad jag blev glad när jag upptäckte det i dag på morgonen! Enda nu är, att jag hoppas att snön på hustaket åt Bladhs till, inte gör detsamma. För i så fall hamnar det med en duns på taket till uteplatsen, och det är av plast så det klarar inte något sånt. Men än så länge har även den snön varit lydig och tagit sig ner droppvis! Och invid husväggen, på framsidan, ser man en strimma grönt gräs!


Nej, nu ska jag vara lite förberedande inför att jobba ikväll. Finns endel att göra. Äta till exempel. Rester, till exempel.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards