Direktlänk till inlägg 15 april 2010

Jo, till slut så...

Av Lena Carlsson - 15 april 2010 18:31

Igår kom jag inte in på denna sidan, och hela datorn var otroligt seg. Jag kom nästan inte in någonstans. Annars hade jag endel att säga redan igår, fast det var mest gnäll har jag för mig så ni missade väl inget...

Idag steg jag upp vid femsnåret och gick ut en promenad. Lyssnade på fåglarna och hämtade in tidningen! Sen blev det den vanliga valsen: ner i sängen igen med tidning, kaffe och smörgås! Lite före sju körde jag upp bilen till verkstan för att få på sommardäcken. Sen åkte jag direkt in till stan och lämnade min deklaration - mellan bussarna! Så snart var jag hemma igen, och vad gjorde jag då, jo, hoppade i nattkläder och morgonrock igen, och åt min frukost i sängen! Tanken var att gå ut och börja jobba i trädgården vid halv elva. Men då ringde det på dörren. Där står Lars-Åke och säger att det fattas en hylsa i bilen, så däcken är fastlåsta! En sån grej ska ingå i det hela. Ringde Atteviks, och så fick jag köra in så de fick prova ut en ny hylsa. Visste ni att en sådan är typ 3 cm lång?

L-Å sa innan, att storleken på den får de fram genom regnr på bilen. Men så enkelt var det ju inte! De hade inte ens någon hemma utan fick skicka efter en, som sänds hem till mig.A-viks ville gärna byta ut däcklåsen mot vanliga muttrar eller vad det nu heter, men då hade jag ju fått stanna ännu längre tid i stan! Han sa också, att eftersom den ingår i standardutr. så skulle jag ha den gratis. Icke. Den kostade 180 spänn. Vid det laget var jag så förtretad att jag var gråtfärdig av ilska. Halva dagHen hade gått, solen sken från molnfri himmel min enda lediga dag, och jag fick köra 6 mil för att få utprovat en 3 cm lång hylsa, som inte ens fanns hemma!! Jag var tvungen att stanna och lugna mig med kaffe på Toftastrand.

På eftermiddagen klarade jag av några samtal hit och dit, bl.a ett som jag åtminstone haft dåligt samvete för att jag inte ringt. Ett mindre! Sen gick jag verkligen ut och var ihärdig i trädgården ett tag...

 
 
Ingen bild

famoja

15 april 2010 20:00

ja, det blir inte alltid som prästen predikar....Inte min dag heller blev som jag tänkt,den försvann i diverse besök i Rottne.. bra besök men som tog tid,så jag var trött i huvudet när jag kom hem...sedan hade jag också vägt mig på min kompis våg...och det var inte roliga siffror.Nu får det bli slut med godis (bara lördagar) och mer motion varje dag... banne mej skärpning fru knudsen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 25 oktober 2014 18:06

Idag har jag en slöööö dag, antar jag! Först körde jag in till torget och köpte ljung samt en krans, så nu kan jag ge mig ner och fixa graven när jag vill, och sen hem och äta frukost. Den blev sen den, ja... Nåja sen har jag inte gjort mer. Behöver ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2014 18:56

Läser andras bloggar och tänker att jag kanske behöver skriva något själv... Fast vet inte vad. Efter detta ska jag i alla fall koka potatissoppa för det skulle jag gjort igår, men som jag höll på med annat så tog tiden slut. Dystert väder är det, ...

Av Lena Carlsson - 17 juli 2014 14:51

Jaha, jag hade tänkt stänga av datorn men nu har undulaterna somnat så ja, då får jag väl låta dem sova en stund då. Annars hade jag tänkt gå och sätta på en kopp java, det är ju tre timmar sen förra gången! Ute är det bra väder, dvs inte strålande s...

Av Lena Carlsson - 9 juni 2014 17:13

Jo, jag tänkte som så att ett inlägg här i halvåret kan ni ju ändå få... så här kommer ett. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det är tur att datorn kommer ihåg mitt användarnamn och lösenord. Min arg-blogg har jag däremot tappat bort - ig...

Av Lena Carlsson - 7 april 2014 10:47

Läste en annan persons blogg och kom på vilken evighet sen det är sen jag var här... Oj då. Jaha, det har blivit vår säger de. Förvisso kallt ute. Jag funderar på vilken dag eller vilka dagar jag ska gå ut med Daisy denna veckan. Ikväll kommer ju Lin...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards