Alla inlägg den 25 april 2010

Av Lena Carlsson - 25 april 2010 17:14

Som väntat tar det inte eld i grillkolen. Jag har försökt i en timme nu. Jag får väl hitta på något annat.

 
Av Lena Carlsson - 25 april 2010 11:17

Igår satte jag ihop min nya grill, och idag ska jag inviga den! Ha-ha! Det blev försent igår, börjar man sent och sen är oteknisk så blir det så. Men men, man ska ju äta idag med. Midas och Flye verkar piggare idag än de varit på länge, kanske de ruggat färdigt? Det är ju naturligtvis inget att vara glad för, att fjädrarna åker av och man helt plötsligt är bara en halv fågel utan stjärtfjädrar...

Förut joggade Moa iväg lite planlöst. Efter kom Filippa springande, säkert var det ju nånting roligt Moa sett! Det roliga var att Moa stannade medan Filippa sprang dubbelt så långt. Moa nöjde sig med att gäspa och sätta sig ner. Igår när jag gick över till dem i ett ärende, skrattade Moa och log! Hon är bergis Kronobergs läns enda hund som visar tänderna av glädje! Sen drog matte Åsa på sig löparskorna och gav sig iväg. Hurtiga människa.

Jag såg två sommarstugor till salu i tidningen igår. De var sjönära, skulle man kunna säga... Jag skulle inte vilja ge en miljon för ett sånt läge, tänk en lite större vårflod... Då blir det, som det såg ut, helt plötsligt väldigt sjönära!

Hörde igår att Magnus L-ström haft sin andra hjärtinfarkt för 14 dagar sen. Känner en viss lust att ge mig ut och löpa med... Han är bara 2 år äldre än jag... Man kunde väl ta ett varv i elljusspåret, inte den roligaste sträcka som finns men, man finge väl bättre samvete i alla fall. Ja, något blir det nog idag...

Läste förresten om två ungdomar och två kaniner i tidningen igår. Den ena ninen hade de stampat ihjäl och den andra bränt levande. Samt självklart filmat det då. Jag har alltid undrat varför man filmar övergrepp av alla slag? Snacka om bevis. Och snacka om att ha för mycket fritid...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards